Liczy się siła marki

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak Państwo oceniacie rozwój rynku odzieży dziecięcej w Polsce?
Duży wpływ na całą branżę odzieżową, w tym także na obszar związany z produkcją i sprzedażą odzieży dziecięcej, ma wciąż rosnąca liczba nowych propozycji pojawiających się na rynku, niezależnie od wielkości miasta w którym działamy. Jest wiele firm, które patrzą na Polskę jako na znaczący rynek detaliczny w Europie i chcą znaleźć tu swoje miejsce. Nie wszystkim się to udaje, bo siła marki i zaufanie klientów mają w naszym kraju duże znaczenie. Jednak coraz bardziej będziemy zbliżać się do innych krajów w Europie, jeśli chodzi o liczbę proponowanych konceptów.

Jakie w związku z tym są Państwa najbliższe plany?
Myśląc o przyszłości naszej firmy, w perspektywie mamy przede wszystkim systematyczny rozwój regularnej sieci sprzedaży, głównie poprzez franczyzę. Równolegle prowadzimy sprzedaż w Internecie i, pomimo trudnej sytuacji panującej na wschód od naszego kraju, nie zapominamy o rozwoju rynków zagranicznych. Ostatnio otworzyliśmy sklep franczyzowy w tak egzotycznym, wydawałoby się, dla nas kraju, jak Mongolia. To dobry dowód na to, jak dobrze są postrzegane polskie firmy i polskie produkty także na tych rynkach, które funkcjonują w odmiennych warunkach kulturowych.

Jednak 5.10.15. to przede wszystkim krajowa sieć sklepów. Jak przebiega jej rozwój?
W tej chwili nasza sieć liczy prawie 230 sklepów. Pierwszy sklep własny powstał w 1993 roku przy ul. Chmielnej w Warszawie. Z kolei pierwszy sklep franczyzowy został otwarty w Siedlcach w 2007 roku. Warto podkreślić, że nadal współpracujemy z tym partnerem. Wciąż poszukujemy franczyzobiorców na terenie całego kraju. Interesują nas wszystkie miasta, od tych bardzo dużych, do znacznie mniejszych, które liczą sobie minimum 15 tys. mieszkańców. Większość z lokalizacji została wyselekcjonowana na podstawie wskazań naszych franczyzobiorców, którzy z reguły bardzo dobrze znają lokalny rynek. Gros sklepów franczyzowych jest sytuowanych przy ulicach, choć da się zauważyć, że ta przewaga stopniowo maleje na korzyść centrów handlowych. Co ważne, opłatę franczyzową pobieramy tylko od nowych partnerów. Nie jest wymagana przy otwarciu drugiego czy trzeciego sklepu przez tego samego partnera.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €