Pizzeria na kółkach

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Na food trucki trwa moda. Mobilna pizzeria doskonale wpisuje się w ten trend.
– Nasze piece to przede wszystkim świetny pomysł na biznes w przestrzeniach miejskich – przekonuje Karolina Brygider z firmy Green Steam, właściciela konceptu. – Nie mamy ograniczeń lokalizacyjnych, piec możemy wykorzystywać na wszelkiego rodzaju eventach, festynach, imprezach firmowych. Możemy również pojechać nim na popularne teraz zjazdy food trucków.

Szkolenie dla pizzermena

Opalany drewnem szamotowy piec waży prawie 1300 kg. Do jego ciągnięcia wystarczy zwykły samochód osobowy i prawo jazdy kategorii B (pod warunkiem, że łączna waga samochodu i przyczepy nie przekroczy 3,5 tony). Jednorazowo w piecu można upiec 3-4 pizze wielkości 30 cm. Według zapewnień producenta, trwa to około trzech minut. Oprócz włoskiego specjału można też przygotowywać inne dania: ryby, mięsa, warzywa.
– Wraz z naszym zaprzyjaźnionym szefem kuchni robimy teoretyczne i praktyczne szkolenie z przygotowania pieca, rozpalania, utrzymywania temperatury, przygotowania ciasta, formowania pizzy oraz jej wypiekania – relacjonuje Karolina Brygider.

Sam piec kosztuje 25,9 tys. zł. Za dodatkowe 8 tys. zł można kupić też cały zestaw, konieczny do prowadzenia sprzedaży: namiot, chłodnię, dwie umywalki (jedna do mycia rąk, druga do mycia półproduktów) oraz stoły. Wszystko, jak zapewnia producent, zostało zatwierdzone przez Sanepid.

Na stoku i na weselu

Kupujący nie mają obowiązku używania logo Local Pizza. Mogą prowadzić działalność pod własnym szyldem. Parnterzy nie wnoszą żadnych miesięcznych opłat na rzecz właściciela konceptu. Do tej pory firma sprzedała cztery mobilne piece. Trafiły w rejon Bydgoszczy, Piły, Jarocina i Lubonia.

Czy mobilna pizzeria zarabia tylko latem?
– Nie jest to biznes sezonowy, piec można wykorzystywać przez cały rok, także w zimie – przekonuje Karolina Brygider. – W sezonie zimowym dobrym miejscem na zlokalizowanie food trucka są np. stoki narciarskie. Piece mogą być również atrakcją imprez okolicznościowych, np. wesel.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €