Change rośnie dzięki Atlanticowi
Atlantic żegna się z franczyzą, a jego franczyzobiorcy przechodzą do konkurenta. Duńska marka w końcu rośnie.
O tym, że w sieci Atlantic nie dzieje się najlepiej, pisaliśmy już w połowie 2014 roku. Wtedy jednak właściciel marki, Wojciech Morawski, zapowiadał zmiany, który miały uzdrowić firmę. Dziś już wiemy, że nie przyniosły one oczekiwanych skutków, a jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich konceptów franczyzowych przestanie istnieć. Atlantic postanowił bowiem wycofać się z rynku detalicznego i ograniczyć do sprzedaży hurtowej. Swoim partnerom zasugerował natomiast, by zmienili szyld na konkurencyjny Change. Ci, którzy zechcieliby zostać, musieliby zaakceptować gorsze warunki współpracy, m.in. przejść z systemu franczyzowego na partnerski, w którym zobowiązani byliby do zakupu towaru na własny rachunek.
Duński koncept Change ma ponad 200 salonów w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Do Polski zawitał w 2011 roku, ale od tamtej pory zdołał uruchomić tylko trzy sklepy. Pod koniec maja jednak pochwalił się świetnym wynikiem – w dwa miesiące jego sieć powiększyła się o 19 sklepów.
– Lata 2011-2014 były czasem testowania zachowań konsumenckich klientów, właściwego poziomu cen, przyjęcia kolekcji. Obserwowaliśmy także rynek pod kątem stworzenia optymalnego modelu biznesowego dla franczyzobiorców – komentował Tariq Al-Sakkaf , członek zarządu Change.
Według niego ostatnie otwarcia są konsekwencją decyzji o dynamicznym rozwoju w Polsce. Ale to nie dzięki dopracowanej do perfekcji ofercie franczyzowej przedsiębiorcy rzucili się na otwarcia pod duńskim szyldem. Szybki wzrost nie byłby możliwy, gdyby nie przejęcia franczyzowych sklepów polskiej sieci – zarówno franczyzowych, jak i własnych.
– Wielu naszych nowych franczyzobiorców to byli franczyzobiorcy firmy Atlantic, która postanowiła wycofać się rynku retail w Polsce. Są wśród nich tacy, którzy prowadzą po dwa sklepy franczyzowe – przyznaje Tariq Al-Sakkaf.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia
Sieć Change zyskała salony w galeriach handlowych wielu dużych miast, m.in. Łodzi, Krakowie, Rzeszowie, Poznaniu, Bydgoszczy, Toruniu czy Zielonej Górze. Ale to nie koniec otwarć zaplanowanych na 2015 rok. Marka zawita jeszcze do Warszawy, Bytomia, Sochaczewa i Rybnika.
– Po realizacji zaplanowanych już na najbliższe miesiące otwarć kolejnych, nowych salonów skoncentrujemy się na wzmocnieniu pozycji marki na rynku. Strategia rozwoju firmy zakłada dalszą rozbudowę sieci w ramach franczyzy, ale najwcześniej w czwartym kwartale bieżącego roku – tłumaczy Tariq Al– Sakkaf.
Kwota inwestycji we własny salon Change zależy od stanu lokalu i zaczyna się od ok. 60 tys. zł. Franczyza marki polega na modelu depozytowym – towar należy do franczyzodawcy, a franczyzobiorca otrzymuje prowizję od sprzedaży.
– Jako franczyzodawca zawsze staramy się, aby inwestycje ze strony franczyzobiorców były jak najniższe – dlatego chociażby unikamy wchodzenia w nowopowstające centra handlowe, gdzie niepewność przyjęcia nowego centrum jak i poziom inwestycji są najwyższe – mówi Al–Sakkaf. – Można przyjąć, że salon Change w optymalnej lokalizacji i przede wszystkim oferujący najwyższy poziom obsługi, próg rentowności może osiągać już na samym początku działalności, a zwrot z inwestycji może nastąpić w ciągu 2 lat.
Więcej o wystroju salonów Change przeczytasz w artykule Bielizna w duchu skandynawskim na portalu Lokalnabiznes.pl
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


