Uroda popłaca
Gabinet kosmetyczny może otworzyć każdy, nawet osoba bez doświadczenia w kosmetologii – mówi Arkadiusz Wojtczak, menedżer ds. partnerstwa i franczyzy ImageCentrum.
Twierdzicie, że gabinet kosmetyczny może otworzyć każdy. Ale czy warto?
Nasza branża dynamicznie się rozwija. Czasy, w których obecnie żyjemy sprawiają, że ludzie dbają o swój wizerunek, czują silną potrzebę relaksu, jaki zapewnia im salon kosmetyczny. Dlatego pojawia się coraz więcej salonów kosmetycznych. Przez ostatnie lata rynek staje się coraz bardziej profesjonalny – gabinety proponują dziś znacznie więcej niż podstawowe zabiegi jak manicure czy zabiegi pielęgnacyjne na bazie masek algowych i są wyposażone w najnowocześniejsze urządzenia.
W materiałach dotyczących Instytutów Kosmetologii i Salonów Kosmetycznych Image można przeczytać, że świadczycie usługi związane z zabiegami kosmetycznymi z dziedziny tzw. kosmetologii estetycznej. Co to właściwie znaczy?
Do zabiegów z kosmetologii estetycznej używamy nie tylko podstawowych kosmetyków i urządzeń, lecz również bardziej zaawansowanych, takich jak lasery diodowe, urządzenia do modelowania sylwetki z wykorzystaniem fal radiowych czy lasera biostymulującego.
Czy przekłada się to na kwotę inwestycji w wasz biznes?
Osoba zainteresowana otwarciem salonu kosmetycznego Image musi liczyć się z wydatkiem co najmniej 50 tys. zł, a w przypadku Instytutu Kosmetologii kwota ta wzrośnie minimum dwukrotnie. Instytuty Kosmetologii świadczą więcej specjalistycznych usług niż salony kosmetyczne Image, dlatego wymagają większej powierzchni lokalu i kupna bardziej zaawansowanych urządzeń do wykonywania zabiegów. Minimalna powierzchnia lokalu dla salonu wynosi 45 m2, a dla instytutu 80 m2. Nie pobieramy opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca zobowiązany jest tylko do comiesięcznego kupowania od nas kosmetyków za kwotę co najmniej 200 zł. Nasze salony kosmetyczne zaczynają być rentowny zazwyczaj po trzech miesiącach od otwarcia, a zwrotu z inwestycji franczyzobiorca może się spodziewać po upływie około roku.
Pierwszy salon kosmetyczny marki powstał w 1996 roku w Koninie. Co się zmieniło od tego czasu w firmie?
Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem w Polsce kilku marek kosmetyków oraz całej gamy urządzeń. Regularnie uczestniczymy w najważniejszych wydarzeniach w branży, takich jak kongresy i targi. Nasze produkty otrzymują nagrody dla najlepszych w swoich kategoriach. Stawiamy przede wszystkim na długotrwałą współpracę z naszymi partnerami. Nasz zespół składa się z kosmetologów, lekarzy, szkoleniowców, specjalistów ds. marketingu, pracowników biurowych, w sumie prawie 20 osób, które każdego dnia pracują nad ulepszaniem kosmetyków, urządzeń, procedur zabiegowych. Obecnie w naszej sieci działa 12 salonów kosmetycznych ImageCentrum.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

