Ziebart zmienia front

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ziebart to międzynarodowa marka specjalizująca się w nakładaniu powłok ochronnych na samochody, autodetailingu, przyciemnianiu szyb. Jej korzenie sięgają lat końca lat 50., kiedy to w Detroit powstał pierwszy salon sieci. Przez kolejne dekady Ziebart rósł w siłę, zdobywając klientów na nowych rynkach. Dziś ma mniej więcej 400 placówek w ponad 40 krajach świata, ale mimo globalnego sukcesu wciąż nie udało jej się wejść na rynek europejski. Przed trzema laty amerykańska centrala podjęła taką próbę, a na poligon doświadczalny wybrała polski rynek, gdzie rozpoczęła poszukiwania masterfranczyzobiorcy. Została nim spółka Specjalistyczne Usługi Gazownicze Gaz Serwis – przedsiębiorstwo z zupełnie innej branży, które akurat poszukiwało sposobów na poszerzenie portfolio swoich usług. Aby rozwijać koncept Ziebart powołano spółkę celową Forauto, na której czele stanął Bartosz Liszkowski.

Przedsiębiorcy uruchomili pierwszy salon Ziebart w Poznaniu w 2013 roku. Przez ostatnie dwa lata testowali koncept i obserwowali rynek. I wyciągali wnioski...
Połowa przychodów Ziebart na świecie pochodzi z usług związanych z ochroną antykorozyjną. W Polsce nastawiliśmy się na eksponowanie tego typu produktów. Okazało się jednak, że ten model się nie sprawdził, bo w Europie samochody są fabrycznie lepiej zabezpieczone przed korozją, niż na innych kontynentach – tłumaczy Bartosz Liszkowski. – W związku z tym postanowiliśmy zmienić strategię i położyć większy akcent na inne usługi. Chcemy skoncentrować się m.in. na oklejaniu samochodów, lakierowaniu, umieszczaniu materiałów reklamowych na karoserii itp.

Amerykańska centrala pokłada sporą wiarę w sukces przedsięwzięcia w Europie. Dała temu wyraz kupując większościowy pakiet udziałów (51 proc.) w spółce masterfranczyzobiorcy.
To dla nas dowód zaangażowania centrali, ale również znaczny zastrzyk finansowy – przyznaje Liszkowski.

Pierwszy salon własny Ziebart działa od dwóch lat, ale właściciele wciąż wstrzymują się z przedstawieniem oferty dla franczyzobiorców. Cały czas trwają testy oferty produktowej i prace nad modelem finansowym.
Gdybyśmy zaproponowali franczyzobiorcom otwarcie placówki na wzór tej, którą sami prowadzimy, to wówczas partner musiałby się liczyć z inwestycją na poziomie co najmniej 0,5 mln zł, a przychody zaczęłyby pokrywać koszty po dwóch latach od otwarcia. A to według nas za długo – mówi Liszkowski. – Dlatego intensywnie pracujemy nad tym, by ograniczyć kwotę inwestycji do niezbędnego minimum. Chcemy zaoferować franczyzę dopiero wówczas, gdy model współpracy będzie gwarantował godziwe zyski partnerom. Myślę, że przedstawimy ofertę pod koniec 2015 roku.

Usługi kosmetyki samochodowej i auto detailingu rozwijają się na polskim rynku dopiero od kilku lat. Wśród sieci franczyzowych z tego typu ofertą na polskim rynku działają jeszcze DetailKing oraz S Plus.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €