Franczyzobiorcy Olimpu chcą skopiować swój sukces

Koncept rośnie i ma pierwszych multifranczyzobiorców. Dla właściciela marki to dobra wizytówka, ale też ryzyko...
Krakowskie Avia i Kapelanka, tarnowska Gemini, lubelskie Tarasy Zamkowe, ostrołęcka Galeria Bursztynowa, a niedawno również toruńska Plaza – oto lista centrów handlowych, w których w tym roku pojawił się Olimp. Gastronomiczny koncept serwujący dania na wagę liczy 19 punktów własnych i 15 franczyzowych.
– W tym roku planujemy jeszcze otwarcia m.in. w centrach Copernicus w Toruniu i Silesia Star w Katowicach – zapowiada Izabela Domaradzka, koordynator projektów w Grupie Gastromall.
Wraz z rozwojem sieci pojawiają się pierwsi franczyzobiorcy, którzy zdecydowali się na otwarcia kolejnych lokali pod szyldem Olimpu.
– Obecnie mamy multibiorców w Lublinie, Poznaniu i Warszawie. Na dniach startują nowe restauracje, których właścicielami będą franczyzobiorcy z Inowrocławia, Konina i Kalisza – zapowiada Izabela Domaradzka.
Jej zdaniem obecność multibiorców to najlepszy dowód na powodzenie konceptu oraz ich dobrą współpracę z centralą. I rzeczywiście – zazwyczaj fakt, że ktoś chce powtórzyć franczyzowy sukces w nowej lokalizacji to potwierdzenie opłacalności biznesu. Poza tym franczyzobiorcy otwierając kolejny lokal są bogatsi o wcześniejsze doświadczenia.
– Łatwiej otwierać kolejny lokal mając doświadczenie, wiedzę o codziennej pracy i rytmie restauracji, a także biegłość w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych. Wtedy sam start jest dużo prostszy, a stres franczyzobiorcy zminimalizowany. Proszę pamiętać, że każda decyzja o otwarciu jest poparta gruntownym badaniem otoczenia – potencjału miejsca, atrakcyjności galerii i konkurencji na food courcie – mówi Domaradzka.
W niektórych sytuacjach zdarza się jednak, że multibiorcy posiadający silną pozycję w danej sieci próbują wpływać na strategię sieci i blokować decyzje właściciela marki. W skrajnych przypadkach może zdarzyć się, że będą oni próbować destabilizować koncept, a wręcz szantażować franczyzodawcę. Odejście partnera posiadającego sporą część placówek to dla właściciela marki ryzyko. Dlatego franczyzodawcy zabezpieczają się na taką ewentualność.
– Chroni nas przed tym precyzyjna umowa franczyowa określająca wzajemne obowiązki. Ponadto jesteśmy elastyczni, bierzemy więc pod uwagę głosy "z terenu". Część sugestii dotycząca konceptu jest niezwykle cenna i nie należy traktować ich jako próby odejścia od naszej głównej strategii – podkreśla Izabela Domaradzka.
Ile za własny Olimp?
Na otwarcie własnego Olimpu trzeba przeznaczyć ok. 200 tys. zł, które są potrzebne na zakup sprzętu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 40 tys. zł, a bieżąca – 5 proc. obrotu netto. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji i otwarciu, a także zapewnia wsparcie szkoleniowe i marketingowe.
– Działamy w dwumiesięcznych cyklach marketingowych, co dwa miesiące każdy punkt otrzymuje darmowy pakiet materiałów reklamowych z bieżącą kampanią oraz instrukcją działania na kilka tygodni – mówi Izabela Domaradzka.
Akcje sprzedażowe i wizerunkowe są tworzone centralnie i wdrażane jednocześnie we wszystkich lokalach sieci. Franczyzodawca rozwija też projekt cyklicznych pokazów kulinarnych w swoich punktach.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...