Sposób na wyższe zyski

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W Polsce działa 14 tys. sklepów internetowych. Prawdopodobnie będzie ich z roku na rok przybywać, bo np. w Niemczech i Francji jest ich ponad 100 tys. Duża popularność e-sklepów to dobra wiadomość dla takich firm jak DPD, DHL i UPS, bo 25 proc. klientów firm kurierskich to właściciele sklepów internetowych. Co prawda w wyścigu o klienta stanęła także Poczta Polska świadcząca usługi w ramach Pocztexu oraz InPost posiadający w Polsce ok. 1,2 tys. paczkomatów. Do niedawna listę konkurentów uzupełniała Siódemka, ale wszystko zmieniło się w zeszłym roku, kiedy DPD przejęło firmę.

Obecnie sieć DPD Strefa Paczki liczy 550 punktów na terenie całej Polski. Miesięcznie powstaje średnio 50 kolejnych w miastach liczących minimum kilkanaście tys. mieszkańców. Placówki z powodzeniem działają w mniejszych miejscowościach jak Koluszki (14 tys. mieszkańców) i Bytów (17 tys.), a w samej Warszawie jest ich ponad 40. W innych dużych miastach może działać nawet 20-30 partnerów. 
Główne założenie tego przedsięwzięcia polega na umiejscowieniu punktu blisko klienta indywidualnego, tam gdzie mieszka i pracuje, najlepiej na dużych osiedlach lub w ich okolicy oraz przy drogach wjazdowych do miasta. Ich gęstość i lokalizacja jest określana za każdym razem indywidualnie. Wszystko zależy od liczby punktów w miejscowości, nasycenia danego obszaru paczkami i potencjału lokalu – mówi Marcin Michalak, dyrektor operacyjny DPD Strefa Paczki.

Zasady współpracy z DPD są elastyczne, dzięki czemu punkt odbioru i nadawania przesyłek można połączyć z dotychczas prowadzoną działalnością. Najlepiej sprawdzają się działalności usługowe i sklepy przemysłowe, gdzie klient nie musi czekać w kolejce.
 Do momentu nawiązania współpracy mój punkt oferował elektroniczne papierosy i akcesoria do nich – wspomina Wojciech Sobaszkiewicz, partner DPD.  Szukałem możliwości rozszerzenia swojej działalności. Po zapoznaniu się z ofertą DPD Strefa Paczki doszedłem do wniosku, że usługi kurierskie oferowane w moim punkcie dają mi takie możliwości. Dodatkowe przychody są dla mnie uzupełnieniem biznesu. Strefa Paczki nie koliduje z dotychczasowym profilem działalności, dlatego chętnie podjąłem współpracę. Mój punkt DPD Strefa Paczki jest jedyną placówka w okolicy, która oferuje usługi kurierskie. Przed moim sklepem wisi baner reklamowy, a w środku punktu reklamy DPD. Musiałem także zainwestować w zakup wagi.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €