Jazda po zyski

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Roland Mrugowski na samochodach „zjadł zęby”. Od 1998 roku prowadzi serwis blacharsko-lakierniczy w Bydgoszczy. Od lat jest autoryzowanym partnerem Peugeota i Toyoty.
Współpracowałem regularnie z dealerem Toyoty, firmą Jaworski Auto  opowiada.  Sześć lat temu właściciel zaproponował mi, abym rozszerzył swój biznes i dołączył do sieci wypożyczalni aut Rentis. Zgodziłem się.

Najpierw rozbudował sieć w województwie kujawsko-pomorskim. Współpraca układała się na tyle dobrze, że od czerwca tego roku został także partnerem Rentis na Wielkopolskę. W obu regionach ma teraz 10 wypożyczalni. W sumie dysponują flotą około 100 aut: to toyoty, bmw, volkswageny, lexusy. Są wśród nich zarówno auta o średnim standardzie, jak i te bardziej luksusowe. Część samochodów jest wynajęta od centrali, około 20 proc. należy do franczyzobiorcy.
 Nasze biura mieszczą się np. w hotelach, ale też na lotniskach, jak w Bydgoszczy i Poznaniu – mówi Roland Mrugowski. W wakacje, które są dla nas szczytem sezonu, samochody trzeba rezerwować z wyprzedzeniem. Nasi klienci to zagraniczni turyści, ale również Polacy mieszkający za granicą i przyjeżdżający na urlop do Polski. Współpracujemy także z firmami ubezpieczeniowymi, w ramach usług assistance.

Marsz na wschód

Rentis, działający wcześniej pod nazwą Global Rent a Car, to wspólne przedsięwzięcie dealerów Toyoty i BMW. Ma w tej chwili ponad 60 punktów partnerskich. Zdecydowaną większość w Polsce, ale w ubiegłym roku powstały też placówki w Czechach, a wiosną tego roku na Litwie. Ten ostatni, wschodni kierunek to obecnie główny cel ekspansji firmy.
W tej chwili naszą najpilniejszą potrzebą jest rozbudowa sieci w województwie podlaskim oraz w okolicach Białegostoku. Wschodnia Polska jest dość słabo zagospodarowana przez firmy z branży, dlatego chcemy to zmienić. Ułatwiłoby nam to też znacznie współpracę z partnerami z Litwy – nie ukrywa Agnieszka Drzymała-Feć, dyrektor sprzedaży w Rentis.
Przy wyborze franczyzobiorców Rentis nie ogranicza się tylko do osób, związanych z branżą samochodową. Ma jednak pewne wymagania.
 Dobrze, żeby taka osoba miała już doświadczenie w biznesie, ponieważ łatwiej jej będzie prowadzić dokumentację, zrozumieć pewne mechanizmy. Doskonale, jeżeli byłaby związana z sektorem usług, ponieważ wtedy rozumie również specyfikę działań marketingowych – wylicza Agnieszka Drzymała-Feć. Powinna znać język angielski na poziomie umożliwiającym swobodną komunikację. Więcej wymagań formalnych nie mamy, zresztą tak naprawdę wszystko zależy od komunikatywności, zaangażowania. Potrzebna jest swoista zaradność, znajomość lokalnego rynku i samodzielność w poszukiwaniu klientów. Choć oczywiście my ze swej strony także udostępniamy bazę klientów i zleceń.

Biuro i flota

Minimalna kwota, potrzebna na start wypożyczalni, to według licencjodawcy 50 tys. zł. Przede wszystkim trzeba znaleźć miejsce na biuro i dysponować parkingiem. Dobre lokalizacje to lotniska, okolice dworców, hotele. Lokal trzeba oznakować logo firmy, wyposażyć w sprzęt biurowy. Koszt adaptacji to około 10 tys. zł. Oczywiście konieczna jest flota samochodowa – wystarczy 10 aut. Samochody wypożycza franczyzobiorcom centrala, koszty wahają się od 1 tys. zł do 4,5 tys. zł, w zależności od wielkości auta. Za przystąpienie do sieci płaci się 5 tys. zł., miesięczna opłata franczyzowa to 10 proc. od obrotu, a marketingowa 1 proc.
Jeśli mamy dobrze zlokalizowany punkt, w dobrym regionie, to samochód od razu w pierwszym miesiącu zaczyna na siebie zarabiać – mówi Roland Mrugowski. Na pewno po roku działalności można już mówić o zwrocie inwestycji.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €