W Mydlarni pachnie zyskiem

Lena Bałut pracowała w sklepie Mydlarnia u Franciszka jako ekspedientka. Trzy lata temu postanowiła zaryzykować i otworzyła własny sklep marki. Dziś ma ich już cztery.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
– Wielu franczyzobiorców Mydlarni u Franciszka prowadzi po 3-4 sklepy naszej sieci. Z myślą o nich stworzyliśmy system informatyczny B2B, do zarządzania wieloma punktami – mówi Leszek Krzanowski, specjalista ds. rozwoju franczyzowego sieci Mydlarnia u Franciszka. – Siedząc w domu, można śledzić, co dzieje się w poszczególnych sklepach: ile wydano paragonów, jakie artykuły się sprzedały. To bardzo ułatwia zarządzanie biznesem.
Z pracownicy – pracodawca
Lena Bałut ma cztery sklepy z logo Mydlarnia u Franciszka: w Limanowej, Gorlicach, Jaśle i Jeleniej Górze.
– Przez kilka lat pracowałam jako ekspedientka, w sklepie w Krakowie. Mogłam w praktyce zobaczyć, jak taka placówka funkcjonuje, jacy klienci przychodzą, znałam asortyment i orientowałam się, czy prowadzenie takiego sklepu się opłaca – przyznaje franczyzobiorczyni. – To był akurat moment, gdy miesięcznie otwierało się po 4-6 sklepów marki. Chciałam się rozwijać, więc postanowiłam zainwestować.
Ponad trzy lata temu otworzyła sklep w Limanowej. Inwestycja okazała się trafiona. Po siedmiu miesiącach Lena Bałut otworzyła kolejną Mydlarnię, później dwie następne (ostatnią w maju tego roku).
– Przez pierwsze tygodnie funkcjonowania sklepu nie zatrudniam pracowników, ale sama zajmuję się sprzedażą. To pozwala zorientować się, jacy klienci przychodzą, czego szukają. Dopiero później przeprowadzam rekrutację. W każdym sklepie staram się być przynajmniej raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie. Dzięki platformie B2B widzę na bieżącą, co się dzieje w sklepach, jestem w ciągłym kontakcie z personelem. Sama też staję za ladą. Pracownicy muszą wiedzieć, że od nich nie wymagam więcej, niż sama od siebie.
Licencja za złotówkę
Pierwszy sklep franczyzowy pod szyldem Mydlarnia u Franciszka powstał w 2009 roku. Dziś jest ich już 108, oprócz tego funkcjonuje 16 sklepów własnych. Sieć należy do firmy Lorient, która jest producentem i importerem naturalnych kosmetyków. W Mydlarniach można kupić. m.in. mydła z olejów roślinnych, także na wagę, kremy, szampony, odżywki itp. Na inwestycję we własny salon z kosmetykami trzeba przeznaczyć ok. 50 tys. zł. Jak zapewnia licencjodawca, jest to kwota wystarczająca na urządzenie sklepu i jego zatowarowanie. Za przystąpienie do sieci płaci się złotówkę. Franczyzodawca nie pobiera miesięcznych opłat franczyzowych, opłata marketingowa wynosi 235 zł netto, 35 zł miesięcznie trzeba zapłacić za korzystanie z platformy B2B (przy otwarciu kolejnego sklepu opłata wynosi 10 zł). Sieć zapewnia bezpłatne szkolenia z zakresu wiedzy o produktach i technik sprzedaży.
– Szkolimy franczyzobiorców, sprzedawców, ale także kierowników i menedżerów sklepów – dodaje Leszek Krzanowski.
Zatowarowanie odbywa się w miarę potrzeb, zamówienia, składane są przez internet i realizowane w ciągu 24 godzin. W przypadku, gdy ten sam franczyzobiorca otwiera kolejny sklep w sieci, na pierwsze zatowarowanie dostaje 30-dniowy termin płatności.
Licencjodawca twierdzi, że sklep powinien zacząć zarabiać na pokrycie bieżących kosztów stałych już w drugim miesiącu działalności. Szacowany okres zwrotu całej inwestycji to 6-7 miesięcy. Łatwo więc policzyć, że w tej sytuacji miesięcznie sklep powinien przynieść przynajmniej 7 tys. zł dochodu.
W tym roku otwarto siedem nowych franczyzowych Mydlarni. Na trzy kolejne są już podpisane umowy najmu.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...