Klient lubi dotykać

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Popularność e-handlu niszczy stacjonarne sklepy z akcesoriami GSM? Franczyzodawcy Telakces.com są zdania, że nic podobnego.
– Rozwój e-handlu nie ma najmniejszego odzwierciedlenia w spadku obrotów w sklepach stacjonarnych naszej sieci. Specyfika naszej relatywnie młodej i bardzo dynamicznej branży jest taka, że proporcjonalnie rozwija się zarówno sprzedaż przez sieć, jak i w tradycyjnych sklepach – mówi Michał Skowronek, prezes zarządu Telakces.com. – Również punkty operatorskie (czyli należące do operatorów GSM – przyp. red.) nie są najmniejszym zagrożeniem naszej działalności, ponieważ z reguły dysponują kilkadziesiąt razy skromniejszym asortymentem.

W ramach Telakces.com działa obecnie 57 sklepów franczyzowych w Polsce oraz siedem punktów partnerskich w Czechach. Do końca roku nad Wisłą ma pojawić się 20 nowych sklepów, a w 2016 sieć powiększy się o następne 30. Za granicą do stycznia przybędzie jeszcze 5 punktów.
– Na przełomie roku punkty sprzedaży pojawią się między innymi w takich miastach jak Łódź, Warszawa, Kraków, Białystok, Wrocław i Katowice – zapowiada Michał Skowronek.

Franczyzodawca szacuje, że kwota inwestycji w biznes pod szyldem Telakces.com może wahać się od 30 do 200 tys. zł. 90 proc. środków jest przeznaczone na zatowarowanie sklepu.
– Tak duża różnica wynika z wielkości sklepu oraz z jego lokalizacji. Inaczej musi być zatowarowany sklep w małej galerii w niewielkim mieście a inaczej duży lokal w topowej galerii w jednym z największych miast – tłumaczy Michał Skowronek.

Franczyzobiorcy dokonują zakupów na własny rachunek, korzystając z hurtowni rekomendowanych przez Telakces.com. Nie muszą jednak ograniczać się tylko do zakupów w należącej do kontrolowanej przez franczyzodawcę hurtowni GlobalTC. 
– Obserwując politykę konkurencji, która restrykcyjnie zamyka swoich partnerów biznesowych w wąskich ramach własnych produktów. My wychodzimy naprzeciw wymagającemu i dynamicznie rozwijającemu się rynkowi akcesoriów GSM w naszym kraju – tłumaczy Skowronek. – W przypadku współpracy naszych franczyzobiorców z hurtownią GlobalTC  proponujemy stałe rabaty, promocje a także preferencyjne możliwości zaopatrywania punktów pod logiem Telakces.com

Franczyzobiorca musi liczyć się z opłatą za przystąpienie do systemu w wysokości 50 zł oraz z opłatą licencyjną w wysokości 100 zł. Planując inwestycję warto również uwzględnić zwrotną kaucję za wynajęty lokal. Sięga ona zwykle od jedno- do trzykrotności czynszu.
– Franczyzobiorcy uiszczają dodatkowo comiesięczną opłatę franczyzową. Ustalane są one na podstawie potencjału sklepu oraz inwestycji poniesionej ze strony Telakces.com w uruchomienie punktu – mówi Michał Skowronek.

Telakces.com wybiera lokalizację pod sklep, negocjuje z galeriami handlowymi i ponosi z reguły całą inwestycję. Marże na asortymencie Telakces.com wynoszą kilkadziesiąt procent, a ich wysokośc jest uzależniona od lokalizacji punktu. Rentowność bardzo często osiągana jest już w pierwszym miesiącu prowadzenia działalności. Na zwrot z inwestycji można liczyć już po kilku miesiącach od otwarcia sklepu.

Telakces.com wrócił niedawno pod zarządzanie właścicielskie. Spółka pozyskała nowych inwestorów, a obecnie przygotowuje się do wejścia na rynek giełdowy NewConnect. W ten sposób chce wzmocnić wizerunek firmy i pozyskać środki na dalszy rozwój.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €