Klient lubi dotykać

Sprzedaż telefonów i akcesoriów GSM w tradycyjnych sklepach ma się dobrze. Franczyzobiorcy Telakces.com mogą zarabiać na koszty już w pierwszym miesiącu działalności.
Popularność e-handlu niszczy stacjonarne sklepy z akcesoriami GSM? Franczyzodawcy Telakces.com są zdania, że nic podobnego.
– Rozwój e-handlu nie ma najmniejszego odzwierciedlenia w spadku obrotów w sklepach stacjonarnych naszej sieci. Specyfika naszej relatywnie młodej i bardzo dynamicznej branży jest taka, że proporcjonalnie rozwija się zarówno sprzedaż przez sieć, jak i w tradycyjnych sklepach – mówi Michał Skowronek, prezes zarządu Telakces.com. – Również punkty operatorskie (czyli należące do operatorów GSM – przyp. red.) nie są najmniejszym zagrożeniem naszej działalności, ponieważ z reguły dysponują kilkadziesiąt razy skromniejszym asortymentem.
W ramach Telakces.com działa obecnie 57 sklepów franczyzowych w Polsce oraz siedem punktów partnerskich w Czechach. Do końca roku nad Wisłą ma pojawić się 20 nowych sklepów, a w 2016 sieć powiększy się o następne 30. Za granicą do stycznia przybędzie jeszcze 5 punktów.
– Na przełomie roku punkty sprzedaży pojawią się między innymi w takich miastach jak Łódź, Warszawa, Kraków, Białystok, Wrocław i Katowice – zapowiada Michał Skowronek.
Franczyzodawca szacuje, że kwota inwestycji w biznes pod szyldem Telakces.com może wahać się od 30 do 200 tys. zł. 90 proc. środków jest przeznaczone na zatowarowanie sklepu.
– Tak duża różnica wynika z wielkości sklepu oraz z jego lokalizacji. Inaczej musi być zatowarowany sklep w małej galerii w niewielkim mieście a inaczej duży lokal w topowej galerii w jednym z największych miast – tłumaczy Michał Skowronek.
Franczyzobiorcy dokonują zakupów na własny rachunek, korzystając z hurtowni rekomendowanych przez Telakces.com. Nie muszą jednak ograniczać się tylko do zakupów w należącej do kontrolowanej przez franczyzodawcę hurtowni GlobalTC.
– Obserwując politykę konkurencji, która restrykcyjnie zamyka swoich partnerów biznesowych w wąskich ramach własnych produktów. My wychodzimy naprzeciw wymagającemu i dynamicznie rozwijającemu się rynkowi akcesoriów GSM w naszym kraju – tłumaczy Skowronek. – W przypadku współpracy naszych franczyzobiorców z hurtownią GlobalTC proponujemy stałe rabaty, promocje a także preferencyjne możliwości zaopatrywania punktów pod logiem Telakces.com
Franczyzobiorca musi liczyć się z opłatą za przystąpienie do systemu w wysokości 50 zł oraz z opłatą licencyjną w wysokości 100 zł. Planując inwestycję warto również uwzględnić zwrotną kaucję za wynajęty lokal. Sięga ona zwykle od jedno- do trzykrotności czynszu.
– Franczyzobiorcy uiszczają dodatkowo comiesięczną opłatę franczyzową. Ustalane są one na podstawie potencjału sklepu oraz inwestycji poniesionej ze strony Telakces.com w uruchomienie punktu – mówi Michał Skowronek.
Telakces.com wybiera lokalizację pod sklep, negocjuje z galeriami handlowymi i ponosi z reguły całą inwestycję. Marże na asortymencie Telakces.com wynoszą kilkadziesiąt procent, a ich wysokośc jest uzależniona od lokalizacji punktu. Rentowność bardzo często osiągana jest już w pierwszym miesiącu prowadzenia działalności. Na zwrot z inwestycji można liczyć już po kilku miesiącach od otwarcia sklepu.
Telakces.com wrócił niedawno pod zarządzanie właścicielskie. Spółka pozyskała nowych inwestorów, a obecnie przygotowuje się do wejścia na rynek giełdowy NewConnect. W ten sposób chce wzmocnić wizerunek firmy i pozyskać środki na dalszy rozwój.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej