Sekrety restauratora

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Częstym grzechem restauratorów jest oszczędzanie na jakości produktów. Czy w tym zakresie jest miejsce na kompromisy?
Oszczędzanie na produktach jest nieopłacalne dla restauracji, ponieważ odbija się na jakości oferowanych potraw, a tym samym na zadowoleniu klientów.  Niski food cost (czyli relacja ceny zakupu składników do ceny potraw – przyp.red.)  jest korzystny finansowo, ale można go osiągnąć poprzez negocjacje cenowe z dostawcami. W sieci Pizza Dominium, w której znajduje się ponad 70 restauracji zarówno franczyzobiorcy, jak i lokale własne obniżają koszty produkcji dzięki korzyści skali, która umożliwia atrakcyjne warunki współpracy z dostawcami. Jednocześnie obowiązuje centralny system dostaw, co zwiększa efektywność logistyki.

Jak często w lokalu gastronomicznym należy zmieniać ofertę? Czy w ogóle klienci tego oczekują?
Karta menu w Dominium Pizza jest często zmieniana, uwzględniając preferencje i oczekiwania klientów. Jest to ważne zarówno pod kątem satysfakcji klienta, jak i zyskowności lokalu, ponieważ na bieżąco weryfikujemy sprzedaż poszczególnych pozycji i na tej podstawie moderujemy pozycje w karcie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wprowadzamy nowe pozycje w menu czy produkty sezonowe.

Czy głośne otwarcia służą restauracji, czy raczej należy zaczynać po cichu i pracować nad tym, by zyskać rozgłos?
Głośne otwarcia jak najbardziej służą restauracji, ponieważ ściągają klientów zainteresowanych nowym miejscem w swojej okolicy. Na otwarcie lokalu przygotowujemy specjalne oferty, by zachęcić klientów, a także intensywną kampanię marketingową. Dzięki tym działaniom każda z naszych restauracji cieszy się ogromnym powodzeniem wśród klientów.

Jakim kapitałem powinien dysponować franczyzobiorca Pizza Dominium na starcie i po jakim czasie inwestycja może się zwrócić?
Całkowita kwota inwestycji to min. 250 tys. zł w zależności od wielkości lokalu oraz stopnia dostosowania go do wymogów gastronomii. Szybkość zwrotu inwestycji jest zależna od wielu czynników m.in. lokalizacji czy zaangażowania franczyzobiorcy. Restauracje Dominium Pizza są rentowne już w pierwszym miesiącu od otwarcia, więc franczyzobiorcy nie muszą posiadać żadnej rezerwy finansowej. 

Rozmawiał Grzegorz Morawski

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €