Oszczędny dom, hojny zarobek

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Energooszczędny dom, którego budowa zajmuje trzy miesiące, a roczne ogrzewanie kosztuje 2,5 tys. zł – to produkt oferowany przez firmę Zielone Domy.
- Zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej, od 2017 roku wszystkie nowo budowane domy muszą być energooszczędne i spełniać określone parametry. Nasza oferta to nie jest nadążanie za przejściową modą, ale stabilny biznes – podkreśla Marcin Maziarz, współwłaściciel firmy.
Domy są drewniane, ogrzewane gazem, izolowane wełną ekologiczną.
- Cała konstrukcja jest tak przygotowana, by dom był bardzo ciepły i miał znikome zapotrzebowanie energetyczne – opowiada Marcin Maziarz. - Stawiamy na wysokiej jakości materiały, wykorzystujemy drewno z górnej półki, suszone komorowo, które jest doskonałym izolatorem cieplnym. Do tego stosujemy ogrzewanie gazem, który jest paliwem przyszłości. Niepotrzebna jest kotłownia, piec można zainstalować w dowolnym pomieszczeniu i sterować nim np. za pomocą telefonu komórkowego.
Firma Zielone Domy istnieje od 15 lat. W tej chwili spod rąk jej specjalistów wychodzą trzy budynki miesięcznie.
- Przygotowanie fundamentów zajmuje około dwóch tygodni. W kolejne cztery doprowadzamy budynek do stanu surowego zamkniętego, a po następnym miesiącu do stanu deweloperskiego – zapewnia współwłaściciel firmy. - Dom o powierzchni 140 m2 można mieć już za 200 tys. zł. Mamy gotowe projekty, ale klienci mogą także składać u nas zamówienia według własnych pomysłów.

Zarobić na sprzedaży

Zielony Domy mają obecnie 19 placówek franczyzowych. Do tej pory były one otwierane głównie w dużych miastach, teraz firma chce zagęścić sieć także w mniejszych miejscowościach, już od 30 tys. mieszkańców. Najbardziej atrakcyjne – ze względów sprzedażowych - tereny to te, gdzie jest duża dostępność do działek budowlanych, i to w rozsądnych cenach. Franczyzobiorcy pracują jako handlowcy. Licencjodawca zapewnia im szkolenie, na którym uczą się m.in. technik sprzedaży, poznają technologię budowania domów. Do pracy potrzebują biura z wyposażeniem, co oznacza koszt rzędu 3 – 4 tys. zł. Firma nie pobiera od nich opłaty licencyjnej. Franczyzodawca zapewnia materiały marketingowe, obrandowanie lokalu.
- Możemy współpracować np. z biurami nieruchomości, które naszą ofertę wprowadzą jako rozszerzenie swojej – tłumaczy Marcin Maziarz. - Wśród partnerów mamy też właścicieli dużych terenów, podzielonych na mniejsze działki, na których możemy wybudować całe osiedle. My przygotowujemy taki projekt od strony marketingowej, a partner zajmuje się sprzedażą.
Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży, która wynosi 3 procent wartości transakcji. Współwłaściciel firmy zapewnia, że miesięcznie zyski mogą sięgać od 7 tys. zł w górę.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €