Zarobić na marzeniach

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

– Od wczesnego dzieciństwa rodzice wszędzie wozili mnie ze sobą. Podobno gdy miałem rok, zabrali mnie do Budapesztu i razem z nimi handlowałem zegarkami – śmieje się Przemysław Chmielarz, franczyzobiorca sieci Urlopy.pl. – W liceum zacząłem jeździć autostopem, w ten sposób zwiedziłem całą Europę. Od dziecka powtarzałem, że nie będę pracować, tylko podróżować.
Zarabiać na podróże i na życie jednak trzeba. Panu Przemysławowi udało się ze swojej pasji zrobić biznes. Najpierw ukończył studia turystyczne, które jednak – jak twierdzi niczego go nie nauczyły. Doświadczenie i potrzebną wiedzę zdobywał pracując w różnych biurach podróży. W sumie trwało to około 10 lat. W końcu zdecydował, że czas się usamodzielnić.
– Widziałem, że rynek jest mocno nasycony. Zdawałem sobie sprawę, że jako samodzielny agent niewiele osiągnę. Touroperatorzy nie chcą już podpisywać z takimi umów– nie ukrywa. - Najlepszym rozwiązaniem w dzisiejszych czasach jest franczyza. Jedno z biur, w których wcześniej pracowałem, należało do sieci Urlopy.pl. Wiedziałem, że ta sieć ma dobrą ofertę franczyzową.

Internet nie straszny

Dwa lata temu Przemysław Chmielarz zdecydował się przejąć biuro, prowadzone przez swojego byłego szefa. Lokal mieści się w Chrzanowie, w galerii handlowej. Franczyzobiorca przyznaje, że na początku trochę obawiał się konkurencji ze strony interentowych biur podróży.
– Dzisiaj już jednak wiem, że nie jest zagrożeniem dla stacjonarnych biur – mówi. – Zdecydowana większość klientów woli spotkać się z agentem, porozmawiać, wypytać. Gdy zapracuje się na ich zaufanie, wracają po raz kolejny. Ja przejąłem dobrze funkcjonujące biuro, z bazą klientów. Sam musiałbym taką budować pewnie z dwa lata.

Działające biura podróży, które przyłączają się do sieci Urlopy.pl, są zwolnione z opłaty wstępnej. Dla nowopostających wynosi ona 5 tys. zł. Obrandowanie działającego biura to koszt 3-5 tys. zł., wyposażenie nowego to kilkanaście tysięcy złotych. Franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedaży. Co miesiąc 8 proc. od tej prowizji płaci franczyzodawcy, do tego dochodzi też 500 zł opłaty marketingowej.

Urlopy.pl stawiają na biura w centrach handlowych lub przy uczęszczanych ulicach. Wielkość lokalu to 25-50 m2. Potrzebna jest witryna, na której można zawiesić wybrane oferty. Do tego telefon z faxem, stałe łącze internetowe i oczywiście doświadczony personel. Zdaniem licencjodawcy, dla nowego biura okres zwrotu z inwestycji to minimum rok.

Atrakcyjna, ale trudna branża

Według „Raportu o franczyzie w Polsce” na koniec 2014 r. w branży turystycznej (obejmującej biura podróży i hotele) działało 29 systemów franczyzowych i ponad 600 placówek franczyzowych. To wzrost o 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jak widać, turystyka to atrakcyjna gałąź biznesu.
–Turystyka to trudna branża, ktoś, kto jej nie zna, nie utrzyma się długo na rynku. Ma na nią wpływ wiele czynników: wulkany, pogoda, terroryzm. Trzeba wiedzieć, jak na to wszystko reagować. Sieć franczyzowa wiele ułatwia – podkreśla Przemysław Chmielarz.
Sam ma jeszcze własne biuro podróży, organizujące wyjazdy narciarskie i konferencyjne. Prowadzi je jego żona. – Nie jest więc w żadnej mierze konkurencyjne do agencyjnego, a pozwala mi np. uniknąć problemu sezonowości – dodaje franczyzobiorca.
Prywatnie Przemysław Chmielarz nadal podróżuje. Gdy ma kilka wolnych dni, wsiada w samolot i leci zobaczyć kolejny kawałek świata.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €