Przepis na lokalną pizzerię

Właściciel Pizzerii u Benka chce rozwijać sieć franczyzową. Deklaruje, że od franczyzobiorców nie będzie pobierał opłaty licencyjnej.
Pizzeria u Benka działa w Mławie już ponad cztery lata.
– Na lokalnym rynku mamy bardzo mocną pozycję – mówi Radosław Borkowski, właściciel restauracji. – Zaglądają też do nas goście z innych regionów kraju, którzy przejeżdżają tędy trasą E7. Często mówią, że chcieliby zjeść taką pizzę w swoim mieście, m.in. stąd wziął się pomysł rozwoju we franczyzie. Mamy produkty wysokiej jakości, sprawdzoną recepturę i model działania lokalu, czemu nie podzielić się tym z innymi? Pamiętam, jak sam bałem się, startując w tej branży przed kilku laty. Teraz mogę pomóc tym, którzy mają podobne obawy i nie wiedzą, od czego zacząć.
Licencja za ciasto i standardy
Przygotowując ofertę franczyzową, Radosław Borkowski bazował na własnych doświadczeniach.
– Sam też zastanawiałem się kiedyś nad otwarciem lokalu franczyzowego, ale obawiałem się, że nie będzie mnie stać na opłaty z tym związane – mówi. – Dlatego zdecydowałem, że teraz sam takich opłat nie będę pobierać.
Franczyzobiorcy „Pizzerii u Benka” nie będą płacić opłaty licencyjnej za udostępnienie know-how ani opłat bieżących czy marketingowych. Franczyzodawca wymaga jednak, by u niego zaopatrywali się w ciasto do wypieku pizzy, sery oraz wędliny, potrzebne do wyrobu włoskiego przysmaku (narzuca marżę w wysokości 10-15 proc., czym rekompensuje sobie de facto brak innych opłat). Zastrzega sobie też prawo do kontrolowania jakości i świeżości pozostałych produktów. Franczyzobiorcom zapewnia szkolenia dla całego personelu: kucharzy, pomocników, kelnerów, a nawet kierowców, dowożących zamówienia do klientów.
– Także już po otwarciu lokalu, przez jakieś dwa miesiące, chcemy czuwać na miejscu nad tym, czy wszystko dobrze idzie – dodaje Radosław Borkowski. – Zwykle pierwszy miesiąc jest dobry, ale już drugi i trzeci bywają gorsze, bo mija urok nowości. Wtedy trzeba mocno pilnować standardów, jakości, by nie zniechęcić gości.
Według szacunków właściciela, w pizzerię o wielkości 100 m2 należy zainwestować do 100 tys. zł. Ta kwota powinna wystarczyć na adaptację lokalu oraz jego pełne wyposażenie. Zalecane lokalizacje to miasta powyżej 20 tys. mieszkańców.
– Trzeba wypiec minimum 40-50 placków dziennie, aby pokryć koszty odpalenia pieca. W mniejszych miastach trudno osiągnąć taki przepływ klientów – mówi Radosław Borkowski.
Jego zdaniem, po trzech miesiącach działalności dobrze zarządzany lokal może zacząć zarabiać na koszty stałe. Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około dwóch lat.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...