Drukują i zarabiają

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

 – Chcieliśmy, aby każdy student miał możliwość drukowania swoich notatek, materiałów czy prezentacji zupełnie za darmo lub w przyzwoitej cenie na nowoczesnych i ekologicznych drukarkach – mówi Piotr Rek, współzałożyciel start-upu Zeccer.

W ten sposób na pierwszych polskich uczelniach pojawiły się drukarki, na których studenci mogą za darmo wydrukować materiały na zajęcia. Wystarczy wgrać plik do systemu a później za pomocą specjalnej aplikacji na telefon jednym przyciskiem wydrukować materiały na wybranym urządzeniu.

Zdaliśmy sobie sprawę, ile czasu i pieniędzy sami marnowaliśmy w kolejkach do punktów ksero. Potwierdziły to badania, z których wynika, że przeciętny student w ciągu semestru wydaje 130 zł na materiały niezbędne do tego, żeby zdać sesję. Zadaliśmy sobie wtedy pytanie: co by było, gdyby za te wydruki zapłacił ktoś inny? Tak zrodził się pomysł stworzenia komercyjnych drukarek, które będą drukowały materiały za darmo, ale w zamian za to na wydrukach zostaną umieszczone reklamy. W ten sposób udało nam się połączyć studentów, którzy mogą za darmo wydrukować notatki i reklamodawców, którzy trafiają bezpośrednio do swojej grupy docelowej – dodaje Piotr Rek.

Firma Zeccer miała swój rynkowy debiut dokładnie 8 maja 2014 roku na terenie Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. A już podczas letniej sesji 2015, żacy mogli drukować materiały na 18 drukarkach, które działały w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Poznaniu i we Wrocławiu. Właściciele sieci Zeccer zapowiadają, że do końca 2015  roku sieć będzie liczyć co najmniej 60 drukarek. Ma im w tym pomóc franczyza, z którą wystartowali wiosną tego roku.

Zaskoczyło nas duże zainteresowanie tym pomysłem. Otrzymywaliśmy wiele zapytań dotyczących możliwości ewentualnej współpracy, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie modelu franczyzowego. Obecnie mamy już pierwszego franczyzobiorcę, a z kilkoma innymi osobami prowadzimy zaawansowane rozmowy – wyjaśnia współzałożyciel Zeccera.

Właściciele Zeccera zarabiają w dwojaki sposób. Głównym źródłem przychodów jest oczywiście sprzedaż reklam, które są umieszczane na bezpłatnych wydrukach. Oprócz  tego, właściciele zarabiają również na płatnych wydrukach, które nie mają reklam.

Franczyzobiorcy również zarabiają na przychodach z reklam – jeśli samodzielnie sprzedają reklamy, wówczas w ich kieszeni zostaje 70 proc. wpływów. Jeśli zaś podejdą do biznesu biernie i zajmą się jedynie administrowaniem drukarką (dokładanie papieru, wymiana tonerów), wtedy do portfela wpływa 30 proc. z przychodów z reklam, które zostały sprzedane na daną drukarkę przez centralny dział sprzedaży.

Oczywiście jest też druga strona medalu, a więc koszty. W przypadku franczyzobiorcy największym wydatkiem jest opłata wstępna, która wynosi 25 tys. zł brutto. Kwota ta pokrywa koszty drukarki z pełnym wyposażeniem, dodatkowymi tonerami i obudową na drukarkę. Franczyzobiorca otrzymuje również materiały promocyjne i przechodzi szkolenie.

Z naszych wyliczeń wynika, że w najmniej angażującym wariancie współpracy franczyzobiorca może zarobić ok. 1 tys. zł. Jeśli samodzielnie zajmie się sprzedażą reklam, wówczas może zarobić nawet 5-7 tys. zł miesięcznie. W ciągu miesiąca, na dobrze rozreklamowanej drukarce we Wrocławiu udało nam się zarobić nawet 10 tys. zł. To pokazuje, że ten biznes ma potencjał – twierdzi Piotr Rek.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €