Monopol na franczyzę

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

– Na początku lipca byliśmy w połowie realizacji naszych założeń, więc jeśli uda się utrzymać takie tempo rozwoju, to do końca roku powinniśmy zrealizować plan – mówi Maciej Rytka, dyrektor handlowy MSC Alkohole.

Jeśli tak się stanie, to do końca 2015 roku koncept liczyć będzie 15 sklepów. Do tej pory franczyzodawca koncentrował się przede wszystkim na otwieraniu nowych punktów, ale w najbliższych miesiącach chce też przyłączać do sieci już istniejące placówki.
– W związku z tym planujemy zatrudnienie dodatkowego koordynatora, który będzie zajmował się wyłącznie tą częścią franczyzy. Dodatkowo rozbudowujemy naszą stronę internetową o informacje związane tym typem współpracy – mówi Maciej Rytka.

Jego zdaniem koniunktura w segmencie handlu alkoholem delikatnie się poprawia, a trend spadkowy widoczny po wybuchu globalnego kryzysu został zahamowany. Ale wyzwań stojących przed właścicielami sklepów z wysokoprocentowymi trunkami nie brakuje. Nie tylko rynkowych – ostatnio coraz więcej mówi się o możliwym wprowadzeniu cen minimalnych na alkohol, co może znacznie ograniczyć jego sprzedaż.
– W każdym roku rządowe pomysły budzą nasze zaniepokojenie. Pomysł z wprowadzeniem cen minimalnych to nic innego jak powrót do poprzedniego systemu, gdzie ceny były regulowane odgórnie, a sprzedaż zaczynała się od godz. 13. Uważam, że są inne sposoby na zapobieganie alkoholizmowi – twierdzi menedżer.

Jego zdaniem coraz większą konkurencję dla sklepów monopolowych stanowią osiedlowe sklepy convenience, otwierane w ramach dużych sieci franczyzowych. Walka o klienta prowadzi do sytuacji, w której przetrwanie zależeć będzie od silnego zaplecza hurtowego i znanej marki.
– Właśnie dlatego uruchamiamy współpracę z już istniejącymi sklepami – kwituje Maciej Rytka.

Według danych OECD statystyczny Polak wypija rocznie 10,3 litra czystego alkoholu. Gustujemy przede wszystkim w piwie i wódce, wino jest na trzecim miejscu. Choć po alkohol sięgamy częściej niż jeszcze dwie dekady temu, to stereotyp narodu lubiącego zaglądać do kieliszka ma coraz mniej wspólnego z prawdą. W rzeczywistości bowiem więcej alkoholu niż Polacy piją choćby Francuzi, Austriacy czy Estończycy. Zmieniają się też polskie alkoholowe preferencje. Jak wskazują eksperci firmy doradczej KPMG, w ostatnich dwóch latach nastąpiło zdecydowane odejście od wódki i win owocowych na rzecz takich trunków, jak cydry, tequila czy whisky. 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €