Monopol na franczyzę

Franczyzodawca MSC Alkohole zaplanował na 2015 rok siedem otwarć. Wszystko wskazuje na to, że dopnie swego.
– Na początku lipca byliśmy w połowie realizacji naszych założeń, więc jeśli uda się utrzymać takie tempo rozwoju, to do końca roku powinniśmy zrealizować plan – mówi Maciej Rytka, dyrektor handlowy MSC Alkohole.
Jeśli tak się stanie, to do końca 2015 roku koncept liczyć będzie 15 sklepów. Do tej pory franczyzodawca koncentrował się przede wszystkim na otwieraniu nowych punktów, ale w najbliższych miesiącach chce też przyłączać do sieci już istniejące placówki.
– W związku z tym planujemy zatrudnienie dodatkowego koordynatora, który będzie zajmował się wyłącznie tą częścią franczyzy. Dodatkowo rozbudowujemy naszą stronę internetową o informacje związane tym typem współpracy – mówi Maciej Rytka.
Jego zdaniem koniunktura w segmencie handlu alkoholem delikatnie się poprawia, a trend spadkowy widoczny po wybuchu globalnego kryzysu został zahamowany. Ale wyzwań stojących przed właścicielami sklepów z wysokoprocentowymi trunkami nie brakuje. Nie tylko rynkowych – ostatnio coraz więcej mówi się o możliwym wprowadzeniu cen minimalnych na alkohol, co może znacznie ograniczyć jego sprzedaż.
– W każdym roku rządowe pomysły budzą nasze zaniepokojenie. Pomysł z wprowadzeniem cen minimalnych to nic innego jak powrót do poprzedniego systemu, gdzie ceny były regulowane odgórnie, a sprzedaż zaczynała się od godz. 13. Uważam, że są inne sposoby na zapobieganie alkoholizmowi – twierdzi menedżer.
Jego zdaniem coraz większą konkurencję dla sklepów monopolowych stanowią osiedlowe sklepy convenience, otwierane w ramach dużych sieci franczyzowych. Walka o klienta prowadzi do sytuacji, w której przetrwanie zależeć będzie od silnego zaplecza hurtowego i znanej marki.
– Właśnie dlatego uruchamiamy współpracę z już istniejącymi sklepami – kwituje Maciej Rytka.
Według danych OECD statystyczny Polak wypija rocznie 10,3 litra czystego alkoholu. Gustujemy przede wszystkim w piwie i wódce, wino jest na trzecim miejscu. Choć po alkohol sięgamy częściej niż jeszcze dwie dekady temu, to stereotyp narodu lubiącego zaglądać do kieliszka ma coraz mniej wspólnego z prawdą. W rzeczywistości bowiem więcej alkoholu niż Polacy piją choćby Francuzi, Austriacy czy Estończycy. Zmieniają się też polskie alkoholowe preferencje. Jak wskazują eksperci firmy doradczej KPMG, w ostatnich dwóch latach nastąpiło zdecydowane odejście od wódki i win owocowych na rzecz takich trunków, jak cydry, tequila czy whisky.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej