Makro oraz Selgros wyłożą 300 mln zł

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Puls Biznesu poinformował, że dwaj rywale w handlu hurtowym - Makro Cash & Carry oraz Selgros - chcą w tym roku oddać do użytku co najmniej po dwie nowe hale. Każda z firm wyłoży na ten cel około 150 mln zł. Makro zamierza zainwestować w budowę i wyposażenie nowych obiektów około 140 mln zł, a jego konkurent - 150 mln zł.

Makro, należące do niemieckiego koncernu Metro AG, chce w tym roku nadrobić opóźnienia z roku 2000. Wówczas - po raz pierwszy od wielu lat - firmie nie udało się uruchomić nowego obiektu.
- Mieliśmy nieco problemów z protestami miejscowych środowisk kupieckich oraz utrudnień administracyjnych przy uzyskiwaniu pozwoleń budowlanych – powiedział Pulsowi Biznesu Robert Majewski z Makro Cash & Carry. Jego zdaniem, w 2001 r. sieć licząca obecnie 18 marketów powinna zostać powiększona o kolejne 2-3 hale. W tym roku na pewno powinny ruszyć obiekty w Częstochowie i Opolu.

Niemiecki Selgros również coraz śmielej poczyna sobie na naszym rynku, chociaż pod względem liczby obiektów nie dorównuje konkurentowi.
- Licząca siedem placówek sieć zwiększy się prawdopodobnie o dwa obiekty - w Warszawie i Krakowie – zapewniali gazetę przedstawiciele firmy. Uruchomienie hali w Warszawie planowane było pierwotnie na 2000 r. Kraków będzie natomiast nową inwestycją. Selgros chce mieć docelowo w Polsce 15-18 obiektów. Firma nie podaje jednak dokładnych terminów.

Puls Biznesu podał, że według danych CAL Company Assistance, w 1999 r. przychody Makro wyniosły 6 mld zł, a Selgrosa - 737 mln zł. Ani Makro, ani Selgros nie ujawniają wyników za ubiegły rok. Zdaniem analityków, po uwzględnieniu różnic kursów walut i inflacji, realny wzrost przychodów ze sprzedaży w Selgrosie wyniósł w ubiegłym roku 20 proc., a w przypadku Makro Cash & Carry szacowany jest na 5-10 proc.

Więcej: Puls Biznesu, Paweł Janas, 5 lutego 2001

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €