Dobry zarobek ze sprzedaży zabawek

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Szacuje się, że polski rynek produktów dla dzieci jest wart 9 mld zł. Z tego około 2 mld zł przypada na zabawki. Dzieci to najlepszy klient, bo nie liczą się z wydatkami. A pod ich wpływem otwierają się też kieszenie rodziców. Ten potencjał widzą wszyscy, dlatego wyspecjalizowane sklepy z ofertą dla najmłodszych walczą dziś m.in. z konkurencją hipermarketów czy dyskontów.
– Owszem, sklepy wielkopowierzchniowe mają w swoim asortymencie zabawki markowe, często w bardzo konkurencyjnych cenach – przyznaje Robert Momocki, prezes firmy Toy Planet. – Ale ten fakt ma też wpływ na obniżanie cen u producentów, co jest także z korzyścią dla nas. Poza tym oferta zabawkowa w marketach zwykle jest największa w okresach wysokiego sezonu, np. w okolicach świąt Bożego Narodzenia. A to moment, gdy zabawki i tak wszędzie dobrze się sprzedają. Skorzystaliśmy również na przepisach unijnych, które wymusiły wzrost cen, tanich do tej pory, zabawek produkowanych w Chinach. Poza tym coraz więcej rodziców nabiera świadomości, że warto zainwestować w dobre jakościowo produkty dla dzieci.

Toy Planet współpracuje z około 30 producentami i dystrybutorami markowych zabawek. Sieć liczy 39 sklepów, wszystkie działają we franczyzie. Jeszcze w tym roku licencjodawca zamierza otworzyć sześć kolejnych.
– Pewne lokalizacje to Leszno i Żyrardów. Finalizujemy natomiast rozmowy m.in. w Zamościu, Lublinie, Legnicy – mówi Robert Momocki.

W sklep z zabawkami marki Toy Planet trzeba zainwestować minimum 150 tys. zł. Zdaniem licencjodawcy taka kwota wystarcza na otwarcie placówki o wielkości 50 m2 – co jest minimalną powierzchnią, wymaganą przez franczyzodawcę. W tym zawiera się przystosowanie lokalu do standardów sieci oraz pierwsze zatowarowanie.
– Przy pierwszym zatowarowaniu pomagamy franczyzobiorcy, gotowe zamówienie spływa do niego do sklepu. Natomiast kolejne robi sam, u współpracujących z nami dostawców, po wynegocjowanych przez nas cenach – tłumaczy prezes Toy Planet. – Koszt zatowarowania wynosi od 1,5 do 2 tys. zł netto na m2 sklepu. Towar jest własnością franczyzobiorcy. Jako licencjodawca pomagamy także w otwarciu sklepu, szkoleniach personelu, udostępniamy całe know-how.

Na starcie na jedną trzecią towaru franczyzobiorca ma dłuższy termin płatności. Franczyzodawca zapewnia, że im większy sklep, tym więcej towaru można otrzymać na preferencyjnych warunkach. Koszt licencji to 15 tys. zł. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 3 proc. od obrotu na rzecz centrali. Większe sklepy Toy Planet, oprócz zabawek, mają w ofercie też inne akcesoria dla dzieci, np. butelki, smoczki czy nawet całe gotowe wyprawki dla niemowlaków. Licencjodawca dopuszcza także prowadzenie w jednym lokalu drugiej franczyzy „dziecięcej” - współpracuje w tym zakresie z sieciami 5.10.15 i Tup Tup.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €