Klub z ograniczoną liczbą klientów
Właściciel marki Saude Circle zapowiada otwarcie pierwszych franczyzowych klubów fitness. Obiecuje blichtr i przepych doprawiony prestiżem.
Na pomysł stworzeniu kameralnego klubu dla ćwiczących Jarosław Tanas wpadł po odbyciu wymiany studenckiej we Francji oraz późniejszych podróży do Niemiec. W Polsce branża sportowo-rekreacyjna dopiero raczkowała, w Niemczech natomiast rynek zaczynał się już polaryzować na tańsze usługi masowe oraz droższe, ale za to bardziej ekskluzywne. Po powrocie do kraju Tanas chciał otworzyć własny biznes. Zaczynał od małego, kameralnego klubu fitness w Łodzi. Po pięciu latach od startu lokalu postanowił sprowadzić nowe urządzenia i wystartować z nową marką. Zdecydował się na stosowane w Niemczech maszyny Milon, dopasowujące się do parametrów ćwiczących i aktywowane personalizowaną kartą chipową. Dzięki tej technologii wszystkie informacje o treningu można było zacząć gromadzić na zewnętrznych serwerach, co dawało możliwość monitorowania postępów klientów. Według franczyzodawca trening na maszynach Milon jest idealnym rozwiązaniem dla osób zapracowanych, gdyż wystarczy już sześć sesji w miesiącu po 35 minut, aby sukcesywnie odnotowywać poprawę rezultatów sportowych.
Klub powstał w nowym łódzkim biurowcu klasy A, przy jednym z głównych ciągów komunikacyjnych. Jednym z założeń Saude Circle jest ograniczenie liczby członków klubu. W placówce pilotażowej w Łodzi limit ten wynosi 300 miejsc.
– Tworząc to miejsce, przyświecała nam koncepcja private health club, coraz bardziej popularna na rynku zachodnim (głównie niemieckim) – tłumaczy Jarosław Tanas, założyciel Saude Circle. – Koncepcja ta opiera się na powołaniu miejsca kameralnego, ekskluzywnego, ale z przytulną atmosferą i bez zbędnego zadęcia.
Podobnie kolejne placówki rozwijane w ramach franczyzy mają zachowywać ideę miejsca luksusowego, choć w wyborze lokalizacji dużą rolę odgrywają także kwestie finansowe. Jak podkreśla Tanas, głównymi kryteriami wyboru lokalizacji na klub Saude Circle jest cena najmu (z uwagi na płynność finansową inwestora) oraz ruch osób w najbliższym otoczeniu. Najlepiej, by lokal znajdował się w pobliżu ciągów komunikacyjnych, galerii handlowych czy miejsc pracy. Zdaniem franczyzodawcy istotny jest nie tyle sam rodzaj budynku, ile jego ranga.
Projekt aranżacji wnętrz wliczony jest w opłatę franczyzową, wynoszącą 35 tys. zł. Za dostosowanie lokalu trzeba zapłacić od 100 do 300 tys. zł. Największym kosztem są stosowane w Saude Circle maszyny Milon. W sumie potencjalny franczyzobiorca potrzebuje 1-1,5 mln zł, z czego ponad 75 proc. to ceny sprzętu i wyposażenia. Na start może wystarczyć 300 tys. zł, ponieważ dawca licencji zajmuje się również pozyskaniem różnych źródeł finansowania, od dotacji unijnych po kredyty i leasingi. Partner otrzymuje także indywidualne wstępne analizy biznesowe, projekt wnętrz, szkolenia oraz wsparcie marketingowe, prawne, a nawet psychologiczne.
Franczyzodawca zakłada, że w przypadku całkowitego wkładu własnego zwrot kosztów jest możliwy po 2 latach. Zarabia się tu głównie na sprzedaży kart członkowskich. To 80-90 proc. przychodów z działalności. W klubie sprzedawane są też dodatkowe produkty, jak pulsometry czy opaski telemetryczne wspomagające pracę z maszynami treningowymi.
– Docelowym klientem Saude Circle są osoby reprezentujące klasę średnią oraz ludzie nieco bardziej zamożni. Są to przeważnie osoby oczekujące najwyższej jakości usług i nietuzinkowych rozwiązań. Dużo bardziej zależy im na indywidualnym podejściu i są w stanie zapłacić więcej za coś, co w większym stopniu lub nieco inaczej zaspokaja ich potrzeby. Często są to lekarze, prawnicy, dyrektorzy i menadżerowie wyższego szczebla oraz przedsiębiorcy – wymienia Tanas.
Franczyzodawca zapowiada otwarcie pierwszych franczyzowych klubów fitness na 2016 rok. – Właśnie jesteśmy w trakcie negocjacji warunków najmu lokali w województwie łódzkim, opolskim i dolnośląskim -– dodaje założyciel Saude Circle.
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

