Pieniądze z górnej półki
Franczyzobiorcy Made in G tworzą asortyment swoich sklepów z 35 marek modowych premium – mówi Tomasz Wasiucionek, dyrektor handlowy G Poland.
Jak ocenia pan kondycję rynku odzieży z segmentu premium?
Firma G Poland, franczyzodawca Made in G, jest obecna na rynku od 20 lat, toteż obserwujemy branżę już od dłuższego czasu. Na podstawie naszych doświadczeń mogę powiedzieć, że rynek premium cały czas się rozwija i budzi coraz większe zainteresowanie wśród klientów. Widać to szczególnie w mniejszych miejscowościach, poniżej 100 tys. mieszkańców. Klienci z takich miast jeszcze kilka lat temu potrafili przejechać wiele kilometrów, by odwiedzić sklep z luksusowymi markami. Teraz chcą mieć takie salony na miejscu.
I chyba liczą na coś więcej, niż tylko bogaty wybór ubrań...
Rzeczywiście, dlatego jako franczyzodawcy mocno stawiamy na rozwój dodatkowej oferty. Akcesoria, obuwie, torebki – to wszystko znajduje uznanie w oczach klientów. Coraz większa oferta robi się też w segmencie odzieży męskiej, zarówno wizytowej, jak i sportowej. Staramy się wychodzić naprzeciw tym trendom. Rynek bardzo się zmienił w ostatnich latach, a my gonimy zachodnie standardy. Swoją rolę odegrał tu również internet. Jeszcze 5-7 lat temu nikt nie kupował ubrań w internecie, dziś odzieżowy e-commerce kwitnie.
G Poland jest franczyzodawcą monobrandowych salonów odzieżowych, ale też operatorem konceptu Made in G, czyli sklepów multibrandowych. Jaką kwotę trzeba zainwestować, by przystąpić do sieci?
To oczywiście zależy od wielkości sklepu. Przyjmujemy, że dla lokalu 60-70 m2 potrzebna będzie kwota ok. 400-500 tys. zł. Obejmuje ona remont, wyposażenie oraz pierwsze zatowarowanie salonu. Nie pobieramy opłat wstępnych ani bieżących. Partner kupuje towar na własny rachunek, a cały zysk ze sprzedaży zostaje u niego w kieszeni. Marże na towarach przekraczają zwykle 50 proc. Zapewniamy szkolenia personelu oraz pomoc w doborze asortymentu. Część naszych partnerów to osoby, które wcześniej nie miały doświadczenia w prowadzeniu biznesu odzieżowego.
Jakie są plany w zakresie rozwoju sieci?
Obecnie pod szyldem Made in G działa pięć sklepów – w Olsztynie, Radomiu, Elblągu, Krakowie i Bydgoszczy. Wszystkie są prowadzone przez partnerów. Jeszcze w tym roku planujemy trzy otwarcia. Salony pojawią się najprawdopodobniej w Kielcach, Opolu i Lublinie. Na koniec 2017 roku chcielibyśmy mieć 20 salonów.
Jaka jest najlepsza lokalizacja dla sklepu Made in G?
Jeśli chodzi o wielkość miejscowości, to nie stawiamy dolnych granic. Tak jak wspomniałem, dostrzegamy zainteresowanie odzieżą premium wśród klientów z coraz mniejszych miejscowości. Co do lokalu, to jeśli ktoś chciałby ograniczyć się wyłącznie do jednego rodzaju asortymentu, czyli np. samych butów, to wówczas wystarczy lokal o powierzchni ok. 60 m2. Na salon z pełną ofertą potrzeba natomiast ok. 100-120 m2. Czy to będzie w galerii, czy przy ulicy handlowej – o tym zdecyduje już franczyzobiorca.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

