Kari wchodzi w nowe buty
Odzieżowy franczyzodawca otwierał do tej pory sklepy własne. Teraz chce przyspieszyć rozwój we franczyzie.
Sieć Kari liczy obecnie ok. 40 sklepów. Wszystkie należą do właściciela marki i działają w galeriach handlowych w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców. Oferta międzynarodowego konceptu opiera się na obuwiu, akcesoriach i dodatkach, ale to buty odpowiadają za 80 proc. sprzedaży.
– Działamy na polskim rynku od 2012 roku. Do tej pory otwieraliśmy tylko własne sklepy, ale ze względu na dużą liczbę zapytań o franczyzę postanowiliśmy udostępnić naszą markę partnerom – zapowiada Krzysztof Barański, dyrektor ds. ekspansji Kari Poland.
Według niego sieć jest w stanie rosnąć nad Wisłą w tempie 5-6 otwarć rocznie. Jeszcze na ten rok szykowane są trzy salony partnerskie. Franczyzodawca nie zdradza szczegółów dotyczących lokalizacji, wiadomo jednak, że sklepy powstaną na Mazowszu i w Małopolsce.
Przedsiębiorcy przystępujący do sieci Kari nie ponoszą opłat wstępnych, ale w biznesplanie powinni uwzględnić koszty wyposażenia i remontu lokalu zgodnie ze standardem marki. Te sięgną ok. 60-80 tys. zł. Projekt pomieszczenia przygotowuje franczyzodawca.
– Sklepy Kari otwieramy w lokalach o powierzchni 150-200 m2. Koncepcja sklepu jest taka, by oprócz bogatej ekspozycji obuwia dać klientom duży wybór dodatków – od biżuterii, przez szale, paski oraz torebki, po bieliznę, stroje kąpielowe, skarpety, rajstopy oraz legginsy – wylicza Krzysztof Barański.
Współpraca w sieci Kari opiera się na tradycyjnym modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie kupuje towaru na własny rachunek – do momentu sprzedaży klientowi ubrania pozostają własnością franczyzodawcy, a partner zarabia na prowizji od sprzedaży. Dzięki temu nie ponosi kosztów niesprzedanych towarów.
– Nie pobieramy opłat franczyzowych, wymagamy jedynie zabezpieczenia towaru w formie weksla. Przekazujemy franczyzobiorcom system kasowy wraz z komputerem – dodaje Krzysztof Barański.
Jak podaje Raport o franczyzie w Polsce firmy PROFIT system, na koniec 2014 roku w branży odzieżowej działało 148 konceptów handlowych. Średni koszt inwestycyji w sklep na licencji sięgnął blisko 200 tys. zł.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


