Mały rozmiar, duży klient

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W tej chwili polska sieć sklepów  ubrankami dziecięcymi liczy 33 placówki, w tym 27 franczyzowych. Do tego współpracuje z ok. 250 sklepami multibrandowymi. Aktualnie firma pracuje nad trzema kolejnymi otwarciami, które chce sfinalizować do końca roku.
– Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami w Tarnowie, Brodnicy i Nowym Dworze Mazowieckim – informuje Jarosław Kopeć, prezes firmy Hurtimex, która jest właścicielem marki.

Biznes w średnim mieście

Hurtimex zaczynał w 1990 roku jako dystrybutor odzieży dziecięcej. W kolejnych latach poszerzył działalność o projektowanie i produkcję ubrań pod własną marką Tup Tup. W tej chwili w sklepach z tym logo można kupić w sumie odzież kilkunastu marek dziecięcych. Oprócz własnej marki Tup Tup, sklepy sprzedają także odzież z portfolio niemieckiej Kids Fashion Group, m.in. marki Kanz, Doll, Pampolina. Na polskim rynku rywalizują m.in. z takimi konkurentami jak 5.10.15 czy Cocodrrillo. Konkurencją dla salonów z ubraniami dziecięcymi są też większe sieci sklepów odzieżowych, chociażby H&M czy Zara.
– Kondycja branży od jakiegoś czasu osiągnęła pewien poziom stabilizacji. Nie zauważa się większych wahań oraz spektakularnych zmian wśród głównych graczy rynkowych – ocenia prezes Hurtimexu. – Sądzę, że najbliższy rok będzie kontynuacją rozwoju rynku w obecnym kształcie i dynamice.

Franczyzodawca Tup Tup jest w tej chwili zainteresowany rozbudową sieci w średniej wielkości miastach, liczących od 40 do 100 tys. mieszkańców. Z takich miejscowości ma też najwięcej zgłoszeń od potencjalnych franczyzobiorców. Opłata licencyjna za przystąpienie do sieci to 5 tys. zł. Franczyzodawca pobiera też kaucję zwrotną w wysokości 20 tys. zł. Partner dostaje towar w depozyt, nie musi więc płacić za zatowarowanie. Wysokość inwestycji zależy oczywiście od wielkości i stanu lokalu. Zdaniem licencjodawcy, sklep o wielkości 70 m2, w stanie deweloperskim, wymaga nakładów od 40 do 70 tys. zł. Wyposażenie w meble (jednakowe dla wszystkich salonów) to wydatek rzędu 300 zł na m2. Z reguły to franczyzobiorca szuka lokalizacji dla sklepu, ale franczyzodawca ze swej strony też zapewnia wsparcie w tej sprawie oraz w negocjacji umowy najmu.
– Uwzględniając koszty funkcjonowania i potencjał handlowy najlepiej sprawdzają się lokalizacje przy głównych ulicach w centrach miast – podpowiada Jarosław Kopeć.

Franczyzodawca zapewnia szkolenia z zakresu znajomości oferty handlowej, obsługi klienta i oprogramowania, procedur współpracy. Pomaga też przy otwarciu sklepu. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to od półtora roku do trzech lat.

Pod koniec ubiegłego roku szef Hurtimexu zapowiadał w rozmowie z naszym portalem, że w 2015 planuje rozbudować sieć Tup Tup do 50 sklepów. Nie udało się, ale firma nie rezygnuje z ambitnych planów. W najbliższych 2-3 latach zamierza osiągnąć liczbę 100 sklepów.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €