Fuzja Sfinksa i Da Grasso wisi na włosku

Udziałowcy sieci pizzerii odeszli od stolika negocjacyjnego. Taktyczna zagrywka czy koniec rozmów?
Przedstawiciele Sfinksa i Da Grasso od kilku miesięcy negocjują warunki umowy, na podstawie której sieć pizzerii miałaby zostać przejęta przez franczyzodawcę marek Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Porozumienie stanęło jednak pod znakiem zapytania. Zarząd Sfinks Polska otrzymał od udziałowców Da Grasso pismo, w którym określają oni dalsze negocjacje jako nieuzasadnione. Powodem są niesatysfakcjonujące warunki sprzedaży udziałów, jakie zaproponować miał Sfinks.
– Jesteśmy zobowiązani poinformować rynek o tych oświadczeniach, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że strony mogą nie dojść do porozumienia. Jednak sama lakoniczna treść pisma nie do końca precyzyjnie wyjaśnia intencję. Zwróciliśmy się więc do właścicielek Da Grasso o uszczegółowienie informacji. Umowę intencyjną mamy zawartą do 30 września i dopóki nie dostaniemy jednoznacznej odpowiedzi z Da Grasso, trudno mówić o zakończeniu negocjacji – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Sfinks poinformował o zamiarze przejęcia Da Grasso 19 czerwca br. Zawarcie umowy zbycia udziałów Da Grasso na rzecz Sfinksa miałoby nastąpić do 31 marca 2016 roku. Umowa intencyjna przewiduje określone brzegowe warunki transakcji zbycia udziałów. Należą do nich: cena zakupu, zdeponowanie części kwoty z ustalonej ceny na rachunku escrow na zabezpieczenie potencjalnych rodzajów ryzyka mogących ujawnić się po dokonaniu transakcji, sprzedaży 100 proc. udziałów spółki przez obie właścicielki, akceptację UOKiK czy zgody korporacyjne. Strony zaakceptowały możliwość rozliczenia części ceny transakcji poprzez zamianę na akcje Sfinks Polska według odrębnie uzgodnionego parytetu. Właściciele Da Grasso także zobowiązali się do nieprowadzenia rozmów w sprawie sprzedaży udziałów z innymi podmiotami do dnia 31 marca 2016 roku.
8 września Sfinks otrzymał oświadczenia od właścicielek Da Grasso – Karoliny Rozwandowicz oraz Magdaleny Piróg – w których poinformowały spółkę, że nie widzą obecnie możliwości uzgodnienia warunków transakcji sprzedaży udziałów na przedstawionych przez Sfinks warunkach, wobec czego uważają kontynuowanie negocjacji, w tym w szczególności udostępnianie dalszych danych dotyczących Da Grasso za nieuzasadnione.
Sfinks Polska zarządza 111 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining i trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Da Grasso to natomiast największa sieć pizzerii, w ramach której działa obecnie ponad 170 lokali w całej Polsce.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...