Franczyzobiorca zbuduje miasto
Właściciel Townbooking.com chce stworzyć internetowe centrum wynajmu nieruchomości. Biorcy licencji nie muszą posiadać własnych obiektów, by zarabiać.
Portal Townbooking.com wychodzi naprzeciw klientom, którzy poszukują sprawdzonych nieruchomości na sprzedaż i wynajem. Na stronie internetowej mogą szybko odbyć wirtualny spacer po obiekcie, poznać szczegóły warunków wynajmu i zabukować go w wybranym terminie. Twórcą konceptu jest firma e-Rent Polska, a jego motorem napędowym mają być franczyzobiorcy, czyli operatorzy, którzy na swoich terytoriach będą zachęcać właścicieli nieruchomości do zaprezentowania swojej oferty w wirtualnym mieście.
– Migracja biznesowa powoduje, że błyskawicznie rośnie zainteresowanie przedsiębiorców i menedżerów systemem wynajmu lokali mieszkalnych, biurowych i usługowych w całej Europie. Dziś pracujemy w Szczecinie albo w Warszawie, a jutro w Paryżu. System e-Rent na portalu www.Townbooking.com znakomicie ułatwia podjęcie nowej pracy w komfortowych warunkach, pomoże także łatwiej i sprawniej zarządzać wynajmem naszego mieszkania, które pozostawiamy w okresie przeprowadzki związanej z pracą lub nauką – tłumaczy Mariusz Jeznach, założyciel e-Rent Polska.
Jak to działa? Franczyzobiorca wybiera miasto, w którym chce prowadzić działalność. Kupuje licencje i od tej pory jego rolą staje się pozyskiwanie właścicieli nieruchomości chętnych do zaprezentowania swojej oferty na portalu. Dla firmy bądź osoby, która zdecyduje się na taką promocję, przygotowywana jest trójwymiarową wizualizacja obiektu, po czym zostanie umieszczona w wiernie odwzorowanym wirtualnym mieście e-Rent na portalu Townbooking.
– Potencjalny kupiec lub najemca będzie mógł go zwiedzić, sprawdzić rozkład pomieszczeń, obejrzeć z okna okolicę, zanim jeszcze budynek powstanie. Deweloperzy zyskują możliwość rozpoczęcia procesu komercjalizacji nieruchomości zgodnej z nową ustawą deweloperską – od najwcześniejszego stadium jej budowy mogą poszukiwać partnera do swoich planów inwestycyjnych – mówi Mariusz Jeznach.
Właściciel nieruchomości ponosi koszty przygotowania wizualizacji. Franczyzobiorca zarabia każdorazowo, gdy uda mu się przekonać nowego dewelopera bądź właściciela do wykupienia przestrzeni na Townbooking.com. Później czerpie także korzyści w momencie, gdy ktoś zdecyduje się kupić lub wynająć obiekt.
Przystępując do systemu, franczyzobiorca musi wnieść opłatę początkową, której wysokość zależy od wielkości wybranego miasta. Cena licencji za miasta takie, jak Szczecin, Lublin, Bydgoszcz, Zielona Góra, Olsztyn, Białystok, Opole, Rzeszów, Kielce sięga od 50 do 75 tys. zł netto. Licencję na Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk czy Katowice można kupić za 75-100 tys. zł. Warszawa, na którą już podpisana została 10-letnia umowa, została „sprzedana” za ponad 100 tys. zł.
– Oprócz tego franczyzobiorcy ponoszą 3-proc. opłatę bieżącą od obrotu, dodatkowe 2 proc. przeznaczane jest na marketing sieci – mówi Mariusz Jeznach.
We wrześniu rozpoczął się pilotaż projektu. Na razie na portalu Townbooking dostępnych jest pięć obiektów w Szczecinie. Umowy na Warszawę i Kraków już zostały podpisane.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


