Sphinx nie zwalnia tempa

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Łódzka spółka może odhaczyć udany początek roku szkolnego. Na początku września restauracja spod znaku Sphinksa pojawiła się w Malborku, a dwa tygodnie później nowy lokal otwarto w warszawskim centrum handlowym Factory Ursus.

Restauracja Sphinx w Factory Ursus mieści się tuż przy głównym wejściu w nowej części centrum. Do dyspozycji klientów przeznaczono 26 stolików z 66 miejscami. W lokalu urządzonym według nowego wystroju nie brakuje również wygodnych kanap. Powierzchnia restauracji obejmuje około 250 m2. Ponadto latem na zewnątrz lokalu przygotowany zostanie ogródek.
– Powiększone centrum Factory Ursus jest bez wątpienia idealną lokalizacją dla nowej restauracji Sphinx. Warszawiacy dobrze znają naszą markę i chętnie korzystają z naszej oferty chociażby przy okazji wyjść na zakupy – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć Sphinx.

Malborski Sphinx położony jest w pobliżu znanego zamku krzyżackiego, przy ul. Piastowskiej 3. Znajduje się na parterze budynku, który stanął w miejscu zabytkowego domu. Wkrótce w obiekcie zostanie uruchomiony również hotel. Restauracja zajmuje blisko 340 m2 powierzchni. Do dyspozycji klientów przeznaczonych jest 36 stolików i 135 miejsc, które obejmują również kanapy. Lokal posiada także ogródek letni.

Pomorska restauracja została uruchomiona w systemie operatorskim. W tym modelu to franczyzodawca ponosi koszty inwestycji w budowę i wyposażenie lokalu, a operator jest menedżerem, który prowadzi działalność na własny rachunek i jest wynagradzany w oparciu o wysokość wypracowanych obrotów. Klasyczna franczyza w sieci Sphinx wymaga wkładu finansowego na poziomie 300-450 tys. zł, toteż nic dziwnego, że lokali przybywa głównie w formule operatorskiej. Operatorzy rekrutują się głównie z szeregów dotychczasowych pracowników i kierowników w sieci Sphinx.

Sfinks Polska zarządza 112 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 97 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining). Wiosną spółka rozpoczęła rozmowy w sprawie przejęcia największej w Polsce sieci pizzerii Da Grasso. Rozmowy stanęły jednak w martwym punkcie po tym, jak właścicielki tej marki zawiesiły negocjacje, uznając ofertę Sfinksa za niesatysfakcjonującą. Strony dały sobie czas na dojście do pozorumienia do końca września.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €