Z telewizji do franczyzy

Konrada Rybaka jeszcze niedawno można było oglądać w telewizyjnym reality show. Teraz postanowił zająć się biznesem - otwiera restauracje na licencji.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Konrad Rybak był jednym z bohaterów pierwszej serii programu „Kto poślubi mojego syna?”, emitowanego przez stację TVN. Reality show, w którym matki szukały idealnej żony dla swoich synów, oglądało średnio ponad 2 mln widzów. Później pan Konrad zagrał jeszcze m.in. epizod w serialu „Przyjaciółki”.
– To, że trafiłem do telewizji było kwestią przypadku – opowiada. – Dobrze się bawiłem. Teraz jednak pora na poważny biznes.
W poszukiwaniu lokalu
Konrad Rybak skończył studia z zarządzania w gastronomii i hotelarstwie. Oprócz teorii zna też praktyczną stronę tej branży – przez prawie rok pracował w restauracji typu fast food w galerii handlowej.
– Zobaczyłem, na czym polega ta praca, jakie obroty można osiągnąć – mówi. – I zdecydowałem, że gastronomia to moja zawodowa przyszłość.
Konrad Rybak postanowił otworzyć lokal we franczyzie. Przeglądał internet, jeździł na targi franczyzy, rozmawiał z licencjodawcami. W końcu zdecydował się na pizzerię Biesiadowo. Jednak okazało się, że wybór licencjodawcy to wcale nie była najtrudniejsza część przedsięwzięcia. Minął rok, zanim franczyzobiorca znalazł odpowiednie miejsce na swoją restaurację.
– W Warszawie, gdzie mieszkam, po pierwsze jest już mnóstwo lokali tej sieci. Podobnie w okolicach stolicy – opowiada. – Po drugie ceny najmu tutaj są bardzo wysokie. Dlatego postanowiłem szukać także w innych regionach Polski. Wiedziałem, że chcę otworzyć restaurację w galerii handlowej. Pracowałem w takim miejscu i wiem, że ta lokalizacja zapewnia większe obroty niż lokal np. na osiedlu mieszkaniowym. Poza tym nie wymaga nakładów na promocję. Restauracja w centrum handlowym klientów ma od razu.
Dwa w jednym
Szukając lokalu Konrad Rybak porównywał nie tylko ceny, ale też liczbę klientów odwiedzających galerie i konkurencję na lokalnym rynku. W końcu wybór padł na Starogard Gdański.
– Food court tej galerii pomieści tylko dwie restauracje. Wiele osób namawiało mnie, abym wynajął całość. I zdecydowałem się na to, zwłaszcza, że cena była bardzo atrakcyjna. W ten sposób wykluczyłem też ewentualną konkurencję – nie ukrywa nasz rozmówca.
W drugim lokalu będzie się mieścił Western Chicken, koncept należący – podobnie jak Biesiadowo – do firmy Wojtex. Obydwie restauracje mają wspólne zaplecze gastronomiczne, co pozwoli sporo zaoszczędzić na wydatkach inwestycyjnych. Strefa dla klientów pomieści około 30 gości.
– Franczyzodawca zaproponował mi atrakcyjne warunki współpracy, mam też korzystną umowę z galerią handlową. Nakłady na inwestycję nie są więc zbyt wysokie – twierdzi Konrad Rybak. – Obydwa lokale planuję otworzyć w grudniu, wcześniej w całej galerii będzie gruntowny remont. Grudzień to dobry miesiąc jeśli chodzi o handel, mam więc nadzieję, że restauracje zaczną od razu na siebie zarabiać. Przeprowadzam się z Warszawy na Pomorze, bo tylko w ten sposób będę mógł właściwie doglądać biznesu.
Sieć Biesiadowo liczy w tej chwili blisko 120 pizzerii. Kwota inwestycji zaczyna się od 42 tys. zł. Do końca września obowiązuje jednak promocja dla nowych franczyzobiorców – piec do wypieku pizzy mogą kupić za 1 zł netto, co pozwala zaoszczędzić 8 tys. zł. Miesieczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł.
Pod szyldem Western Chicken działa ponad 30 lokali. Tutaj kwota inwestycji zaczyna się od 30 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 800 zł.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...