Słodki smak pieniędzy

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Krakowska Manufaktura Czekolady w Polsce na razie ma lokale tylko w grodzie Kraka. Jeszcze do niedawna działała franczyzowa kawiarnia w Warszawie, ale niestety została zamknięta. Funkcjonuje natomiast stoisko z czekoladowymi produktami w Budapeszcie na Węgrzech, a za dwa miesiące ma powstać lokal w czeskiej Pradze.
Dzwonią do nas osoby zainteresowane franczyzą w Polsce, trudno jednak stwierdzić, czy w tym roku uda się sfinalizować jakieś otwarcie – przyznaje Paweł Rachwał, przedstawiciel Krakowskiej Manufaktury Czekolady. – Na pewno jednak będziemy bardzo zajęci. W tej chwili dla naszej branży nadchodzi czas żniw. Dla czekolady im zimniej, tym lepiej. Latem jest mniej chętnych na jej zakup, natomiast jesień, zima i jeszcze wczesna wiosna to bardzo dobry okres.

Otworzyć w dobrym momencie

Lokale Krakowskiej Manufaktury Czekolady to kawiarnie połączone ze sklepem. W ofercie mają m.in. ręcznie robione czekoladowe figurki, praliny, czekoladę na wagę, czekoladowe desery oraz czekoladę do picia w różnych smakach i z różnymi dodatkami. Inwestycja w lokal wynosi od 350 do 500 tys. zł. Wszystkie kawiarnie muszą być utrzymane w podobnej stylistyce, projekt dostarcza franczyzodawca. O tym, jak powinny wyglądać i gdzie najlepiej szukać lokalizacji przeczytaj w artykule Witryna to podstawa na portalu Lokalnabiznes.pl.
Jednorazowa opłata licencyjna to 45 tys. zł netto.
 Nie ma stałych opłat miesięcznych. Natomiast w przypadku osiągnięcia bardzo wysokich obrotów, pobieramy od nich pewien procent. Jest to jednak sprawa ustalana indywidualnie – tłumaczy Paweł Rachwał. – Także indywidualnie negocjowane są ceny produktów, które dostarczamy do lokali.

Franczyzodawca zapewnia szkolenia dla personelu kawiarni. Odbywają się w Krakowie.
– Przede wszystkim przekazujemy sprzedawcom pełną wiedzę o produktach – podkreśla Paweł Rachwał. – Powinni potrafić powiedzieć klientom, z czego składają się np. nasze praliny, jaki mają smak. Muszą też nabyć pewnego wyczucia w obsłudze gości, wiedzieć, że należy klientom zaoferować pomoc, ale też że nie można być zbyt nachalnym.

Okres zwrotu z inwestycji zależy m.in. od tego, w jakim momencie otwieramy lokal.
– Jeśli otwarcie nastąpi o tej porze roku, to przed sobą mamy bardzo dobry okres: Mikołajki, Boże Narodzenie, Walentynki, Dzień Kobiet i jeszcze Wielkanoc. Z taką perspektywą inwestycja w wysokości 400 tys. zł może się zwrócić nawet w pół roku – zapewnia Paweł Rachwał.

Konkurencją dla kawiarni spod znaku Krakowskiej Manufaktury Czekolady są m.in. Pijalnie Czekolady E. Wedel, których w Polsce jest obecnie około 20.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €