Słodki smak pieniędzy

Krakowska Manufaktura Czekolady chce rozwijać się poprzez franczyzę. Franczyzodawca twierdzi, że ci którzy otworzą lokal jesienią, mogą liczyć na zwrot z inwestycji już po pół roku.
Krakowska Manufaktura Czekolady w Polsce na razie ma lokale tylko w grodzie Kraka. Jeszcze do niedawna działała franczyzowa kawiarnia w Warszawie, ale niestety została zamknięta. Funkcjonuje natomiast stoisko z czekoladowymi produktami w Budapeszcie na Węgrzech, a za dwa miesiące ma powstać lokal w czeskiej Pradze.
– Dzwonią do nas osoby zainteresowane franczyzą w Polsce, trudno jednak stwierdzić, czy w tym roku uda się sfinalizować jakieś otwarcie – przyznaje Paweł Rachwał, przedstawiciel Krakowskiej Manufaktury Czekolady. – Na pewno jednak będziemy bardzo zajęci. W tej chwili dla naszej branży nadchodzi czas żniw. Dla czekolady im zimniej, tym lepiej. Latem jest mniej chętnych na jej zakup, natomiast jesień, zima i jeszcze wczesna wiosna to bardzo dobry okres.
Otworzyć w dobrym momencie
Lokale Krakowskiej Manufaktury Czekolady to kawiarnie połączone ze sklepem. W ofercie mają m.in. ręcznie robione czekoladowe figurki, praliny, czekoladę na wagę, czekoladowe desery oraz czekoladę do picia w różnych smakach i z różnymi dodatkami. Inwestycja w lokal wynosi od 350 do 500 tys. zł. Wszystkie kawiarnie muszą być utrzymane w podobnej stylistyce, projekt dostarcza franczyzodawca. O tym, jak powinny wyglądać i gdzie najlepiej szukać lokalizacji przeczytaj w artykule Witryna to podstawa na portalu Lokalnabiznes.pl.
Jednorazowa opłata licencyjna to 45 tys. zł netto.
– Nie ma stałych opłat miesięcznych. Natomiast w przypadku osiągnięcia bardzo wysokich obrotów, pobieramy od nich pewien procent. Jest to jednak sprawa ustalana indywidualnie – tłumaczy Paweł Rachwał. – Także indywidualnie negocjowane są ceny produktów, które dostarczamy do lokali.
Franczyzodawca zapewnia szkolenia dla personelu kawiarni. Odbywają się w Krakowie.
– Przede wszystkim przekazujemy sprzedawcom pełną wiedzę o produktach – podkreśla Paweł Rachwał. – Powinni potrafić powiedzieć klientom, z czego składają się np. nasze praliny, jaki mają smak. Muszą też nabyć pewnego wyczucia w obsłudze gości, wiedzieć, że należy klientom zaoferować pomoc, ale też że nie można być zbyt nachalnym.
Okres zwrotu z inwestycji zależy m.in. od tego, w jakim momencie otwieramy lokal.
– Jeśli otwarcie nastąpi o tej porze roku, to przed sobą mamy bardzo dobry okres: Mikołajki, Boże Narodzenie, Walentynki, Dzień Kobiet i jeszcze Wielkanoc. Z taką perspektywą inwestycja w wysokości 400 tys. zł może się zwrócić nawet w pół roku – zapewnia Paweł Rachwał.
Konkurencją dla kawiarni spod znaku Krakowskiej Manufaktury Czekolady są m.in. Pijalnie Czekolady E. Wedel, których w Polsce jest obecnie około 20.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...