Wyprzedzając trendy
Muszkieterowie otwierają kolejne sklepy i pracują nad ich wizerunkiem. Supermarkety Intermarché mają teraz nowy wygląd, ofertę z produktami EKO oraz usługę Drive, czyli zakupy online z odbiorem w sklepie.
Pomimo trudnej sytuacji w branży, w tym utrzymującej się deflacji, sieć sukcesywnie zwiększa swój udział w rynku. W ramach sieci Intermarché jest obecnie 224 placówek handlowych. Firma szacuje, że do grudnia 2015 roku ich liczba urośnie do 232 punktów. Supermarkety Intermarché mają 16 proc. udział w rynku supermarketów spożywczych.
Intermarché odpowiada na rosnącą popularność produktów EKO wśród polskich konsumentów. Już niedługo ich wartość w Polsce może osiągnąć poziom ok. 1 mld zł. Muszkieterowie chcą skorzystać z nowości, w związku z czym uzupełnili asortyment spożywczy i kosmetyczny o produkty BIO. Aktualnie w ekologicznej ofercie mają ok. 150 pozycji.
Muszkieterowie podążają również za nowoczesną technologią, która kreuje zwyczaje zakupowe. Rozwój internetu i upowszechnianie urządzeń mobilnych umacnia kanał sprzedaży online, który zaczyna doceniać Grupa Muszkieterów. Aktualnie firma testuje usługę Drive, czyli zakupy przez internet z odbiorem osobistym w sklepie. Na stronie drive.intermarche.pl dostępne jest obecnie blisko 7,5 tys. produktów oferowanych w cenach sklepu stacjonarnego.
Aktualnie usługa Drive jest w fazie testowania i sukcesywnie wprowadzana do kolejnych sklepów. Obecnie mogą z niej korzystać klienci z Poznania oraz już niedługo mieszkańcy Śremu i Świdnicy.
Korzystne wyniki notuje również sieć Bricomarché z ofertą dla domu i ogrodu. W pierwszej połowie 2015 roku jej obroty wyniosły 669 mln zł, czyli o 25 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Obecnie sieć jest na pozycji lidera wśród supermarketów typu „dom i ogród” w Polsce i na czwartym miejscu na rynku supermarketów i hipermarketów w tym samym segmencie. Obecnie pod szyldem Bricomarché funkcjonuje 116 punktów sprzedaży, natomiast według prognoz, Muszkieterowie zakończą 2015 rok z liczbą 122 placówek.
– Wpływ na osiągnięcie dobrych wyników finansowych naszych sieci miało jak zawsze kilka czynników, takich jak optymalizacja polityki handlowej, trzymanie się silnych wyróżników Grupy czy systematyczna aktualizacja oferty. W planach mamy kolejne pomysły, które pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i sytuację rynkową – wyjaśnia Patrick Renault, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Nowym elementem rozwoju sieci Intermarché jest także zmiana aranżacji supermarketów. Dzięki niej sklepy mają większą przestrzeń zakupową, nowoczesny design, dedykowane strefy produktowe oraz większy, niż wcześniej dział z asortymentem dla ogrodu. Nowy format wprowadzony jest już w czterech placówkach – w Poznaniu, Zielonej Górze, Kluczborku i Międzychodzie. Do końca października do grupy dołączą sklepy w Obornikach Wlkp., Śremie, Turku oraz Brzesku, natomiast nowy format zacznie obowiązywać w całej sieci w 2017 roku.
Do końca grudnia 2015 roku obroty Intermarché i Bricomarché urosną do 5,84 mld zł. To o ok. 7,5 proc. więcej w stosunku do ubiegłego roku.
Rośnie również liczba i znaczenie stacji benzynowych Intermarché. W I połowie 2015 roku pojawiło się pięć nowych placówek. Aktualnie ich liczba wynosi 57, natomiast do końca roku zwiększy się do 60. W pierwszym półroczu 2015 roku stacje zanotowały sprzedaż na poziomie 81,72 mln zł. Dla porównania w całym 2014 roku wynik ten wyniósł 61,12 mln zł.
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 270 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz 340 supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


