Wyprzedzając trendy

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pomimo trudnej sytuacji w branży, w tym utrzymującej się deflacji, sieć sukcesywnie zwiększa swój udział w rynku. W ramach sieci Intermarché jest obecnie 224 placówek handlowych. Firma szacuje, że do grudnia 2015 roku ich liczba urośnie do 232 punktów. Supermarkety Intermarché mają 16 proc. udział w rynku supermarketów spożywczych.

Intermarché odpowiada na rosnącą popularność produktów EKO wśród polskich konsumentów. Już niedługo ich wartość w Polsce może osiągnąć poziom ok. 1 mld zł. Muszkieterowie chcą skorzystać z nowości, w związku z czym uzupełnili asortyment spożywczy i kosmetyczny o produkty BIO. Aktualnie w ekologicznej ofercie mają ok. 150 pozycji.

Muszkieterowie podążają również za nowoczesną technologią, która kreuje zwyczaje zakupowe. Rozwój internetu i upowszechnianie urządzeń mobilnych umacnia kanał sprzedaży online, który zaczyna doceniać Grupa Muszkieterów. Aktualnie firma testuje usługę Drive, czyli zakupy przez internet z odbiorem osobistym w sklepie. Na stronie drive.intermarche.pl dostępne jest obecnie blisko 7,5 tys. produktów oferowanych w cenach sklepu stacjonarnego.

 Aktualnie usługa Drive jest w fazie testowania i sukcesywnie wprowadzana do kolejnych sklepów. Obecnie mogą z niej korzystać klienci z Poznania oraz już niedługo mieszkańcy Śremu i Świdnicy.

Korzystne wyniki notuje również sieć Bricomarché z ofertą dla domu i ogrodu. W pierwszej połowie 2015 roku jej obroty wyniosły 669 mln zł, czyli o 25 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Obecnie sieć jest na pozycji lidera wśród supermarketów typu „dom i ogród” w Polsce i na czwartym miejscu na rynku supermarketów i hipermarketów w tym samym segmencie. Obecnie pod szyldem Bricomarché funkcjonuje 116 punktów sprzedaży, natomiast według prognoz, Muszkieterowie zakończą 2015 rok z liczbą 122 placówek. 

Wpływ na osiągnięcie dobrych wyników finansowych naszych sieci miało jak zawsze kilka czynników, takich jak optymalizacja polityki handlowej, trzymanie się silnych wyróżników Grupy czy systematyczna aktualizacja oferty. W planach mamy kolejne pomysły, które pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i sytuację rynkowąwyjaśnia Patrick Renault, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Nowym elementem rozwoju sieci Intermarché jest także zmiana aranżacji supermarketów. Dzięki niej sklepy mają większą przestrzeń zakupową, nowoczesny design, dedykowane strefy produktowe oraz większy, niż wcześniej dział z asortymentem dla ogrodu. Nowy format wprowadzony jest już w czterech placówkach – w Poznaniu, Zielonej Górze, Kluczborku i Międzychodzie. Do końca października do grupy dołączą sklepy w Obornikach Wlkp., Śremie, Turku oraz Brzesku, natomiast nowy format zacznie obowiązywać w całej sieci w 2017 roku.   

Do końca grudnia 2015 roku obroty Intermarché i Bricomarché urosną do 5,84 mld zł. To o ok. 7,5 proc. więcej w stosunku do ubiegłego roku. 

Rośnie również liczba i znaczenie stacji benzynowych Intermarché. W I połowie 2015 roku pojawiło się pięć nowych placówek. Aktualnie ich liczba wynosi 57, natomiast do końca roku zwiększy się do 60. W pierwszym półroczu 2015 roku stacje zanotowały sprzedaż na poziomie 81,72 mln zł. Dla porównania w całym 2014 roku wynik ten wyniósł 61,12 mln zł.   

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 270 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz 340 supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €