(Nie)zmrożone zyski

Mr Milky chce udowodnić, że lody można sprzedawać przez cały rok. Franczyzobiorcom oferuje różne modele współpracy: lokale stacjonarne, wyspy lodowe, albo przyczepy gastronomiczne.
Spółka Ice Day Cream, działająca od 1988 roku, na początku zajmowała się wyłącznie produkcją i dystrybucją lodów. W 2014 roku postanowiła swoje produkty sprzedawać we własnej sieci franczyzowej, tworząc markę Mr Milky. Dziś w sieci działa jeden punkt własny oraz siedem franczyzowych. Ostatni lokal był otwarty w Radomiu w kwietniu 2015 roku. Firma ma jednak ambitne plany. Docelowo chce liczyć 100 lokali w Polsce oraz kilkadziesiąt za granicą.
– Nie chcemy być największą siecią w Polsce pod względem liczby lokali. Zamierzamy natomiast mieć punkty w najlepszych lokalizacjach – informuje Maciej Lipiński, menedżer ds. rozwoju sieci Mr Milky. – Do nowych otwarć podchodzimy z dużą ostrożnością, a nasze prognozy zawsze są bardzo konserwatywne. Aby nie kanibalizować sprzedaży w naszych punktach, zawsze udzielamy wyłączności rejonowej.
W następnym sezonie Mr Milky zamierza otworzyć 10 punktów w kraju i dwa zagranicą. Najbliższe otwarcie planowane jest na grudzień w Muskacie, stolicy Omanu (Półwysep Arabski).
– Wraz z naszym partnerem biznesowym, który ma duże doświadczenie w działalności biznesowej na tym obszarze, planujemy stworzyć sieć 15 lokali Mr Milky Arabia. Uzyskaliśmy już niezbędne zezwolenia i koncesje, aby działać na tym obszarze – dodaje Maciej Lipiński.
Z wyspy lub przy stoliku
Preferowane lokalizacje to lokale w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. W najbliższym roku franczyzodawca chce się szczególnie skoncentrować na województwach lubelskim, małopolskim i mazowieckim.
Punkty Mr Milky można otwierać w różnych formułach: jako lokale stacjonarne, wyspy lub przyczepy gastronomiczne. Kwota inwestycji dla lokalu to minimum 35 tys. zł Może ona być niższa, jeżeli zdecydujemy się na leasing maszyny do lodów. Na kwotę inwestycji składa się: maszyna – 27 tys. zł, pozostały sprzęt gastronomiczny – 4-6 tys. zł oraz koszty remontu – od 4 tys. zł. W przypadku dużych lokali ze stolikami dla klientów inwestycja może być znacznie droższa i sięgać ok. 80 tys. zł. Natomiast kupno wyspy lodowej do galerii handlowej to 15-30 tys. zł. Z kolei punkt mobilny, czyli przyczepa z pełnym wyposażeniem kosztuje 68 tys. zł.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej. Miesięczna opłata franczyzowa – która obowiązuje tylko w sezonie letnim – to od 300 do 600 zł, w zależności od wybranego pakietu franczyzowego. Szacunkowy okres zwrotu z inwestycji to jeden sezon lub 12 miesięcy, w zależności od charakteru punktu.
W ramach pakietu franczyzowego biorca otrzymuje m.in. projekt aranżacji lokalu, projekt oraz wykonanie identyfikacji wizualnej oraz szyldów, wsparcie i akcję promocyjną przy otwarciu lokalu, projekt technologiczny dla Sanepidu, pomoc w znalezieniu lokalu, szkolenia (m.in. sprzedażowe i z receptur i przygotowania deserów, bieżące wsparcie sprzedażowe oraz marketingowe (comiesięczne raporty sprzedażowe), stroje pracownicze, materiały marketingowe.
W lokalach o większej powierzchni instalowane są również tablety z aplikacją „Mr Milky entertain”, pozwalającą na chwilę rozrywki, sprawdzenie maila, czy przejrzenie najświeższych wiadomości.
Zerwać z sezonowością
Lody to w Polsce zdecydowanie biznes sezonowy, głównie ze względu na pogodę. Trzeba więc przez kilka miesięcy zarobić na cały rok, albo mieć też alternatywne źródło utrzymania.
– To prawda, aczkolwiek na zachodzie Europy, nawet w krajach o chłodniejszym klimacie, sezonowość ma mniejsze znaczenie – zauważa Maciej Lipiński. – Najlepszym dowodem na to, że pogoda nie zawsze wiąże się ze sprzedażą lodów, jest przykład Skandynawów. Konsumują najwięcej lodów w Europie, ponad 12 litrów na osobę w ciągu roku, pomimo bardzo surowego klimatu. My walczymy z sezonowością poprzez rozszerzoną ofertę, m.in. o owoce w czekoladzie, naleśniki na wynos z lodami oraz innymi dodatkami. Wprowadziliśmy też do swojej oferty desery sundae, bardzo popularne w krajach anglosaskich, deser z bananem oraz dodatkami. Sposobem na uniknięcie problemu sezonowości jest też otwieranie większych lokali z miejscami siedzącymi lub punktów w galeriach handlowych.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...