Za półmetkiem
Ten rok Reporter Young zamknie liczbą 25 otwarć. Docelowo sieć chce liczyć 200 sklepów.
Ubrania marki Reporter Young dla dzieci w wieku 7-13 lat, można już kupić w 115 sklepach w Polsce. Ostatni został otwarty w październiku, w Galerii Jurowieckiej w Białymstoku. To jednak jeszcze nie koniec tegorocznych otwarć.
– Na 2015 rok zaplanowaliśmy 25 nowych salonów, z czego 21 już działa – mówi Monika Andrychowicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu marki. – Pozostały jeszcze cztery: są to punkty w Stalowej Woli, Myszkowie, Pułtusku oraz Krakowie. Mamy już także plany na przyszły rok. Zamierzamy otworzyć kolejne 20 sklepów.
Nastaw się na pracę
Potrzeba 30 tys. zł netto (nie zawierają się w tym koszty remontu czy adaptacji lokalu, które zależą oczywiście od stanu technicznego pomieszczeń), aby otworzyć sklep o wielkości około 60 m2. Trzeba także wpłacić 25 tys. zł depozytu na zabezpieczenie umowy. Jednorazowa opłata licencyjna to 5 tys. zł.
– Innych opłat z tytułu pracy w naszym systemie nie przewidujemy – podkreśla Monika Andrychowicz.
Franczyzodawca dostaje towar w depozyt. Sprzedaż jest stale monitorowana, w związku z czym bieżące zatowarowanie sklepu odbywa się systemowo, bez konieczności dokonywania zamówień.
Reporter Young szuka franczyzobiorców w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców.
– Dobrze, aby nasz przyszły partner miał już doświadczenie w handlu i znał branżę odzieżową. Atutem jest też znajomość prowadzenia biznesu w oparciu o franczyzę – dodaje Monika Andrychowicz. – Nie przekreślamy jednak współpracy z osobami, które dopiero rozpoczynają swoje doświadczenie z franczyzą. Wymaganiem koniecznym jest natomiast zaangażowanie franczyzobiorcy oraz duży wkład pracy w funkcjonowanie sklepu. Nie jest to biznes, który sam będzie działał – trzeba o niego dbać. Szczególnie ważne jest to w pierwszym roku prowadzenia sklepu, gdy trzeba zadbać np. o lokalny marketing.
Konkurencyjna nie śpi
Franczyzobiorca może liczyć ze strony franczyzodawcy na pomoc w zakresie wyboru lokalizacji, negocjacji warunków najmu, realizacji inwestycji. Licencjodawca zapewnia też wsparcie przy rekrutacji personelu i jego szkoleniu (m.in. ze znajomości oferty, zasad sprzedaży, obsługi systemu informatycznego), opiekę merytoryczną nad sklepem ze strony pracowników regionalnych oraz centrali, serwis systemu kasowo-komputerowego, stałe zaplecze marketingowe (zarówno w promocji całej sieci, jak i wsparcie przy lokalnych kampaniach).
W segmencie odzieży dziecięcej panuje obecnie spora konkurencja. Wiele sieci handlujących przede wszystkim ubrania dla dorosłych wprowadza też do swojej oferty odzież dla dzieci, np. Zara, H&M czy C&A.
– W naszej branży ostatnimi czasy rzeczywiście zauważamy tendencję do wprowadzania kolekcji dziecięcych przez operatorów, dotychczas mających w swojej ofercie odzież dla dorosłych. Można te działania oceniać jako chęć zdobycia większego udziału w rynku – przyznaje Monika Andrychowicz. – Nie widzimy jednak bezpośredniej krajowej konkurencji dla siebie.
Docelowo sieć Reporter Young chce liczyć 200 sklepów.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. dziecięce
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


