Pizza z Ameryki
Pod szyldem New York Pizza Department można otwierać tradycyjne pizzerie lub lokale nastawione tylko na realizację zamówień na dowóz.
Pierwszy lokal z pizzą w nowojorskim stylu powstał w 2009 roku.
– Zakładałem go wraz z bratem i kolegą – opowiada Tomasz Jench. – Wszyscy mieliśmy słabość do Stanów Zjednoczonych i lubiliśmy gotować. Wiem, że pizza to nie jest amerykańskie danie. Ale my postawiliśmy na specyficzną pizzę nowojorską, podawaną na cienkim, a nie – jak w reszcie Stanów – grubym cieście oraz z dużą ilością składników. Po drugie w tamtym czasie konkurencja w tej branży była sporo mniejsza.
Od 2012 roku Tomasz Jench jest jedynym właścicielem marki i pracuje nad jej rozbudową we franczyzie. W tej chwili działa pięć lokali NYPD, cztery w Krakowie (w tym jeden własny) i jeden w Toruniu. Trzy następne, franczyzowe, powstaną niebawem. Można je otwierać albo jako tradycyjne pizzerie, z obsługą klienta na miejscu, albo w formacie express, nastawionym tylko na realizację zamówień na wynos i na dowóz. Właśnie takie dwa punkty powstają we Wrocławiu, gdzie otwierają je Marlena i Ryszard Stock.
– Wprawdzie przez ostatnie lata prowadziliśmy z żoną firmę związaną z zupełnie inną branżą, ale jeszcze w latach 90. pracowałem w podobnych lokalach w Wielkiej Brytanii, mam więc doświadczenie – mówi Ryszard Stock. – Otwieramy od razu dwa lokale bo po pierwsze pomoże to na pewno szybciej osiągnąć zyski, a po drugie chcemy mieć wyłączność na teren Wrocławia. W mieście jest miejsce na 3-4 lokale, więc myślę, że wkrótce otworzymy kolejne.
Franczyzodawca format express rekomenduje właśnie dla dużych miast, natomiast tradycyjne pizzerie i dla małych, i dla dużych. Więcej przeczytasz w artykule Lokal na pizzerię na portalu Lokalnabiznes.pl.
Utrzymać jakość
Otwarcie NYPD Express oznacza mniejsze wydatki. Licencjodawca szacuje, że wyposażenie lokalu będzie kosztować około 35 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszt remontu i adaptacji pomieszczeń. Przy lokalu z konsumpcją na miejscu należy liczyć się z wydatkiem 55 tys. zł na wyposażenie, plus koszty remontu. W obu przypadkach jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, a opłata miesięczna to 1 tys. zł. Franczyzobiorca przechodzi kompleksowe szkolenie, m.in. z przygotowania menu, obsługi klienta, systemu dokonywania zamówień. Tak samo jest też szkolony personel. Przedstawiciele franczyzodawcy pomagają w trakcie otwarcia lokalu i są na miejscu jeszcze przez kilka dni później. Franczyzobiorcy mogą korzystać z usług dostawców, rekomendowanych przez centralę, na wynegocjowanych dla sieci rabatach.
– Jeżeli jednak znajdą własnego, tańszego dostawcę, mogą zamawiać u niego – mówi Tomasz Jench. – Muszą tylko trzymać się dostarczonej przez nas listy produktów, bo to zapewnia utrzymanie wysokiej jakości naszych dań.
Pizzerie powstają dziś jak grzyby po deszczu. Czy w tym tłumie łatwo jest się przebić i utrzymać na rynku?
– Podstawą jest wspomniana przeze mnie jakość. Klient to docenia, ale też nie pozwala się oszukiwać. Jeżeli po jakimś czasie wyczuje zmianę na gorsze, odejdzie do konkurencji – podkreśla właściciel NYPD. – Dlatego kontrolujemy na bieżąco działalność naszych pizzerii.
Dotychczas otwarte lokale NYPD osiągały rentowność po 2-4 miesiącach działalności.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

