Zyski sięgną sufitu?

Właściciel salonów sprzedaży sufitów napinanych Alteza wchodzi we franczyzę.
Franczyzobiorca marki będzie zajmował się sprzedażą i montażem sufitów napinanych (można dzięki nim ukryć np. popękany stary tynk, nierówny strop czy nieestetyczne rury instalacyjne). Marka Alteza pojawiła się na rynku w 2005 roku.
– Wówczas nasi inżynierowie wyprodukowali i zamontowali pierwszą taką konstrukcję. Od tamtej pory nasza firma rozwija się. Dziś dysponujemy najszerszą na rynku ofertą sufitów napinanych, jeżeli chodzi o ich kształty, kolory, tekstury oraz możliwości montażu – mówi Beata Sadowska, menedżer ds. franczyzy w spółce Alteza.
Na razie firma posiada dwa salony własne – w Łodzi i w Mińsku na Białorusi oraz jeden franczyzowy w Belgii. Trwają poszukiwania pierwszego polskiego franczyzobiorcy marki. Osoba, która zdecyduje się na współpracę z firmą, powinna dysponować 30 tys. zł na inwestycję. Opłata wstępna to wydatek 20 tys. zł, pozostałe 10 tys. zł trzeba przeznaczyć na adaptację lokalu na salon sprzedaży. Jego optymalna wielkość to 25 m2. Najlepiej jeśli będzie zlokalizowany w mieście zamieszkałym przez co najmniej 70 tys. mieszkańców i znajdował się na parterze z wejściem od ulicy.
A jakie warunki powinien spełnić potencjalny franczyzobiorca marki?
– Powinien wykazywać umiejętności sprzedażowe. Dobrze byłoby, żeby zagadnienia projektowania i aranżacji wnętrz nie były mu obce. Nie jest to jednak warunek konieczny do rozpoczęcia współpracy z nami. Najważniejsze, żeby była to osoba, która nie boi się nowych wyzwań – dodaje Beata Sadowska.
Jest z czego wybierać
Jak wynika z Raportu o Franczyzie w Polsce firmy PROFIT system 56 marek z branży dom i ogród rozwija się poprzez franczyzę. Kwota niezbędna do otwarcia sklepu z artykułami wyposażenia wnętrz zależy od franczyzodawcy, z którym przedsiębiorca zechce współpracować. I tak np. w supermarket Bricomarche trzeba zainwestować co najmniej 400 tys. zł, w sklep Dobre Dla Domu DDD minimum 80 tys. zł, w Dukę tyle samo co w salon Drzwi i podłogi Vox – 150 tys. zł. Średnio na otwarcie sklepu w tej branży franczyzobiorca wydaje ponad 170 tys. zł. Dużo? Franczyzodawcy zapewniają, że inwestycja zwróci się najpóźniej w ciągu dwóch lat.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej