Firma na diecie

Zainteresowanie cateringiem dietetycznym będzie rosło, bo coraz więcej osób dba o swój wygląd – mówi Aleksandra Rybak, prezes zarządu Na Zdrowie Catering Dietetyczny.
Czy moda na zdrowe żywienie to trwały trend w branży gastronomicznej?
Moim zdaniem to trend, który tak naprawdę dopiero nadchodzi. Najpierw z zachodu dotarła do nas moda na fast foody. Teraz szala przechyla się w drugą stronę i nadchodzi moda na zdrowy tryb życia, świadome odżywianie się. Poza tym dziś, zarówno w kontaktach towarzyskich, jak i zawodowych bardzo liczy się wizerunek. My przygotowujemy posiłki zarówno dla osób, które chcą schudnąć, jak i dla tych, które nie mają takiej potrzeby, ale chcą się zdrowo odżywiać. Tworzymy indywidualną dietę dla klientów, uwzględniając cel, jaki chcą osiągnąć, stan zdrowia oraz preferencje smakowe. Na podstawie wywiadu z klientem kucharze przygotowują dzienny zestaw pięciu posiłków, które są codziennie dostarczane we wskazane miejsce, do pracy lub domu.
Z iloma franczyzobiorcami współpracujecie?
W tej chwili mamy cztery placówki franczyzowe: dwie w Warszawie, jedną w Gdańsku oraz jedną w Katowicach. Ta ostatnia została otwarta w tym roku. Żaden z naszych punktów nie został zamknięty. Musimy przyznać jednak, że potencjalni franczyzobiorcy bardzo ostrożnie podchodzą do nowych inwestycji. To pochodna kryzysu gospodarczego. Dziś osoby które chcą zainwestować pieniądze, długo się zastanawiają, zanim wybiorą biznes, na który je wydadzą. Ale liczymy, że w przyszłym roku uda nam się otworzyć przynajmniej pięć nowych placówek franczyzowych.
Jakie lokalizacje są najbardziej opłacalne?
Najatrakcyjniejsze są dla nas duże aglomeracje powyżej 100 tys. mieszkańców. Wtedy szanse na prowadzanie zyskownej działalności wzrastają. Co nie znaczy, że zamykamy się na mniejsze miejscowości. Centrala pomaga i podpowiada, jakie działania mogą sprawić by klientów przybywało. Pozyskanie indywidualnego klienta leży jednak w gestii partnera franczyzowego.
Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby otworzyć biznes pod waszą marką?
Całkowita kwota inwestycji, w tym remontu i wyposażenia lokalu, to maksymalnie 50 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 11 tys. zł netto. Pobieramy miesięczną opłatę franczyzową, w wysokości od 4 proc. od przychodu oraz stałą miesięczną opłatę administracyjną w wysokości 1 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje po 6-12 miesiącach działalności.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej