Zarabiaj w domu

Miniwydawnictwo książkowe to idealny biznes dla tych, którzy chcieliby pracować w domu – mówi Rafał Kwiatkowski, dyrektor wydawnictwa Niebieski Słoń.
Na czym polega unikalność oferty wydawnictwa Niebieski Słoń?
Dużo na rynku zabawek i książek jest produkowanych masowo. Od jakiegoś czasu zrobiła się moda na produkty wytwarzane manufakturowo, czyli ręcznie, jak np. ubrania, gadżety. Wydawnictwo „Niebieski Słoń” sprzedaje personalizowanie książki. Osoba, która zamawia książkę, wskazuje, jak na imię ma dziecko dla którego będzie ona prezentem. I pociecha otrzymuje książkę, której jest głównym bohaterem. To naprawdę oryginalny prezent, który można nabyć w naszym sklepie internetowym lub bezpośrednio u naszych biorców licencji.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą i jakie warunki musi spełnić?
To idealny biznes dla osób, które znają wielu rodziców. Miniwydawnictwo Niebieski Słoń można uruchomić w domu, ale równie dobrze działalność sprawdza się w centrach handlowych i księgarniach. Wystarczy posiadać komputer z oprogramowaniem do edycji bajek, laserową drukarkę i zszywacz. Trzeba też dysponować 1,8 tys. zł na inwestycję, plus zakup półproduktów potrzebnych do wydrukowania 120 książek. Inwestycja zwraca się już po sprzedaży 100 książek.
Ile książek rocznie sprzedaje średnio franczyzobiorca sieci? Na jakie zyski może liczyć?
Franczyzobiorca sprzedaje około 800-1400 sztuk książek rocznie. Najlepszym okresem sprzedażowym są okolice świąt Bożego Narodzenia, komunii, dnia dziecka, zakończenia roku szkolnego. Opłacalna jest też sprzedaż w przedszkolach. Roczny zysk franczyzobiorcy może wynosić około 16-24 tys. zł, a nawet więcej.
Jakie macie pomysły na rozwój biznesu w najbliższych latach?
Chcemy wprowadzić do sprzedaży personalizowane książki w innych językach, tj. angielskim i niemieckim. Dzieci zaczynają uczyć się języków bardzo wcześniej, dlatego zamierzamy zaproponować im książki, po które chętnie sięgną.
Rozmawiała Anna Smolińska
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej