Dobre miejsce dla Presto

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Restauracje Presto rozwijają się wyłącznie we franczyzie. Jest ich dziesięć i jak na razie lokali nie przybywa.
– Mamy listę osób, które chcą otworzyć restaurację pod naszym szyldem. Główną przeszkodą jest jednak brak odpowiednich lokali – mówi Izabella Borowska, dyrektor ds. rozwoju w Presto.

W restauracjach z szyldem Presto można zjeść nie tylko pizzę. Menu jest bogate także w inne dania kuchni włoskiej. Lokale łączą w sobie elementy pizzerii i włoskiej trattorii. Ich wyróżnikiem jest jednak przede wszystkim oryginalny piec do wypieku pizzy, opalany drewnem. Właśnie ze względu na piec trudno jest znaleźć lokal, który spełniałby wszelkie wymogi. Bo oprócz tego, że powinien być atrakcyjnie położony (najlepiej w centrum miasta lub na dużym osiedlu), mieć minimum 110 m2 powierzchni i miejsce na letni ogródek, to jeszcze musi być możliwość zainstalowania takiego pieca, w którym pali się „żywy” ogień.

– Potrzebne są do tego specjalne przewody dymowe, nie można podłączyć pod zwykłe przewody wentylacyjne w budynku – tłumaczy Izabella Borowska. – Oczywiście trzeba też wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa. Zastanawialiśmy się nad tym, czy nie zmienić sposoby wypieku pizzy. Ale nasi franczyzobiorcy podkreślają, że dla klientów Presto jednoznacznie kojarzy się z piecem opalanym drewnem. A nie chcemy obniżać naszych standardów, nawet kosztem szybkości rozwoju sieci.

Budżet na start

Koszt remontu i adaptacji lokalu zależy oczywiście od jego stanu technicznego. Przy powierzchni ok. 110 m2 wynosi 60-100 tys. zł netto. Na wyposażenie (urządzenia gastronomiczne, meble, wystrój) trzeba przeznaczyć kolejne 100 tys. zł. Wstępna opłata franczyzowa jest ustalana indywidualnie i waha się w granicach 12-16 tys. zł.
– Opłata zawiera w sobie projekt lokalu. Jeżeli mamy np. do czynienia z pomieszczeniami po wcześniej funkcjonującej gastronomi, to wiadomo, że prac do zrobienia jest mniej. W takim przypadku koszty projektu, a co za tym idzie cała opłata, będą niższe – tłumaczy Izabella Borowska.

Miesięczna opłata na rzecz franczyzodawcy wynosi od 1 do 2 tys. zł netto.

Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia w restauracjach sieci. Otrzymują też podręcznik operacyjny zawierający receptury dań, wykaz standardów architektonicznych, procedury związane z otwarciem loaklu, dokumenty personalne i księgę identyfikacji wizualnej. Franczyzodawca wspiera partnera w poszukiwaniach najlepszego lokalu, następnie opracowuje biznesplan, udziela pomocy prawnej przed podpisaniem umowy najmu i nadzoruje proces przygotowania i otwarcia restauracji.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €