Medialna franczyza

Założyciele platformy Dlawas.info chcą uruchamiać we franczyzie regionalne portale informacyjno-rozrywkowe.
– W odróżnieniu od tradycyjnych portali, nasze zarabiają nie tylko na reklamach i artykułach sponsorowanych. Internaucie mogą przez nasze portale zamówić m.in. jedzenie, kupić bilet do teatru czy na koncert. Prowizja ze sprzedaży biletów i złożonych zamówień powiększa dochód portalu – mówi Sebastian Wachowski, jeden z pomysłodawców platformy Dlawas.info.pl
Założyciele chcą, aby docelowo w ramach platformy działało około 330 współpracujących ze sobą portali informacyjnych, po jednym w każdym mieście powiatowym.
– Każdy franczyzobiorca otrzymuje wyłączność na dany powiat. Teraz finalizujemy umowę z przedsiębiorcą z Trójmiasta, który kupuje licencję od razu na sześć powiatów. Dzięki temu zapewne szybciej osiągnie zwrot z inwestycji – stwierdza Sebastian Wachowski.
Prowadzenie tego typu biznesu na własną rękę nie jest łatwe, wymaga sporych nakładów finansowych i posiadania dużej wiedzy specjalistycznej: prawnej, marketingowej, dziennikarskiej oraz informacyjnej. Natomiast franczyzodawca zapewnia, że w modelu biznesowym DlaWas.info obsługa portalu jest maksymalnie prosta i nie wymaga wiedzy technicznej.
– Jest to także biznes, w którym nie potrzeba wielkich nakładów finansowych na start – wystarczy 4 tys. zł oraz komputer z dostępem do internetu i telefon z aparatem – dodaje Wachowski.
Franczyzodawca poszukuje osób zainteresowanych współpracą wśród właścicieli i dziennikarzy regionalnych portali ale nie tylko.
– Mamy bardzo dokładnie opracowane know-how. Nasz franczyzobiorca po podpisaniu umowy otrzymuje kilkusetstronicową instrukcję obsługi biznesu i po zapoznaniu się z nią jest w stanie od razu prowadzić portal. Nawet jeśli nie posiada doświadczenia w branży medialnej – mówi Sebastian Wachowski.
Na razie w ramach platformy działa portal infostrow.pl, należący do franczyzodawcy oraz serwisy w Gdańsku, Kłodzku, Białej-Podlasce, którymi zarządzają franczyzobiorcy. W najbliższym czasie zostaną również otwarte portale w: Gdyni, Sopocie, Kościerzynie, Ełku, Giżycku, Hajnówce, Rybniku i Kępnie.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej