Trening bez potu
Nasz biznes kreuje nową niszę, oferuje coś innego niż tradycyjne siłownie - mówi Michał Lipski, współwłaściciel i dyrektor handlowy w spółce Vibrostation Poland.
Na czym polega trening na platformach wibracyjnych?
Koncepcja naszego biznesu opiera się na potrzebie utrzymania sprawności fizycznej u osób, które dysponują ograniczonym czasem na trening. Do naszych salonów klienci przychodzą na krótkie i bardzo efektywne ćwiczenia, do których nie muszą przebierać się w strój sportowy i po których nie muszą brać prysznica. Jedna sesja trwa 30 minut i składa się z trzech dziesięciominutowych programów na wybrane partie ciała. Klient musi jedynie stanąć na maszynie i napiąć mięśnie, a resztą zajmuje się nasza platforma. Poprzez odpowiednie ustawienie klienta na maszynie oraz częstotliwości drgań wprowadzamy w ruch wybrane partie mięśniowe. Włókna mięśniowe wykonują pracę kurcząc się i rozkurczając bez żadnego dodatkowego wysiłku. Trening ten przypomina trening siłowy, z tym że nie obciążamy stawów ani układu kostnego poprzez dźwiganie ciężarów. Efektem ćwiczeń jest m.in. wzrost tkanki mięśniowej, spalanie tłuszczu, przyśpieszenie metabolizmu, redukcja cellulitu czy zagęszczenie tkanki kostnej. Osoby ćwiczące na platformach pierwsze efekty widzą już po kilku sesjach – ujędrnienie ciała, poprawa wyglądu skóry oraz lepsze samopoczucie.
Gdzie planujecie otwierać swoje studia fitness?
Nasze lokale planujemy otwierać w galeriach handlowych, w pobliżu skupisk biurowców i w pobliżu dużych osiedli.
Kto może zostać franczyzobiorcą Vibrostation, jakie warunki musi spełnić, ile zainwestować?
Naszym franczyzobiorcą może zostać osoba, która chciałaby prowadzić nowatorski biznes w branży fitness. Poszukujemy chętnych w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców. Minimalna kwota jaką trzeba zainwestować to ok. 120 tys. zł na studio wyposażone w trzy platformy wibracyjne. Z naszego doświadczenia wynika, że ta liczba maszyn szybko będzie miała pełne obłożenie. Ale nie ma problemu, aby dokupić kolejne. W tym momencie w Polsce poszukujemy pierwszego franczyzobiorcy z którym moglibyśmy rozwijać biznes. W Czechach pod marką Vibrostation Training Studio działa 13 salonów, w tym roku otworzyły się również pierwsze salony w USA oraz na Słowacji.
Na jaki dochód miesięczny może liczyć franczyzobiorca marki?
Miesięczny dochód, jak w każdym biznesie, jest uzależniony od wielu czynników, m.in. lokalizacji studia oraz zaangażowania franczyzobiorcy w firmę. Miesięczny dochód studia minimalnej wielkości, z trzema platformami, szacujemy na mniej więcej 3,5 tys. zł, ale już przy sześciu maszynach powinien wynosić ok. 14 tys. zł przy pokryciu kosztów najmu, amortyzacji i zatrudnienia.
Jak ocenia pan perspektywy branży fitness w Polsce?
Moim zdaniem branża fitness w naszym kraju będzie się stale rozwijać. Coraz większa świadomość, że aktywność fizyczna przekłada się na lepszy poziom życia powoduje, że ludzie poszukują dostosowanego do siebie sposobu uprawiania sportów. Z drugiej strony, klasyczny rynek siłowni jest już bardzo nasycony i otwarcie takiego punktu wiąże się z ogromnym ryzykiem, że nie wytrzymamy konkurencji w postaci dużych siłowni sieciowych. Nasz biznes kreuje nową niszę, oferuje coś innego niż tradycyjne siłownie i ma bardzo duży potencjał rozwoju. Ta koncepcja znakomicie sprawdziła się na rynku czeskim, obecnie równolegle rozwija się na rynku słowackim i amerykańskim. Liczymy na to, że podobnie będzie w Polsce.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


