Biznes z duchem PRL

Wyciągnęliśmy z PRLu wszystko co najlepsze i zrobiliśmy z tego wizualną oprawę dla wyśmienitej kuchni i dobrego piwa – mówi Marek Wąsik, prezes zarządu Setki Polskiej.
Co jest najważniejsze we wprowadzaniu biznesu na rynek franczyzowy?
Pewność, że oferujemy wiarygodny i sprawdzony koncept. Po pięciu latach prowadzenia Setki taką pewność mamy. Od początku działalności obsłużyliśmy blisko milion gości. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że jest to biznes dochodowy i policzony tak, by zarobiły obie strony. Jesteśmy też profesjonalnie przygotowani do rozwoju franczyzy, więc nasze know-how możemy już udostępniać franczyzobiorcom, by pod naszym okiem zrobili równie udany biznes.
W swojej ofercie franczyzowej piszecie, że łączycie zalety kilku konceptów gastronomicznych. Co to znaczy?
Oto kilka przykładów: serwujemy alkohole w nieznacznie wyższych cenach, niż mają pijalnie wódki i piwa, ale odwiedzają nas klienci premium. Serwujemy zakąski do alkoholi, ale mamy też śniadania i lunche, dzięki czemu lokal ma szansę dobrze zarabiać rano, w porze lunchu i wieczorem – za każdym razem na czymś innym. Jest też wisienka na torcie, czyli piwo z tanka – świeże, niepasteryzowane piwo dostarczane w chłodzonych cysternach. Jego przydatność do spożycia to jedynie czternaście dni. Jeśli się nie sprzeda, trzeba go wylać.
A co z PRLem? Nie wszystkim dobrze się kojarzy…
Wyciągnęliśmy z PRLu wszystko co najlepsze i zrobiliśmy z tego klimatyczną i wizualną oprawę dla wyśmienitej kuchni i dobrego piwa. Setka ma być miejscem przyjaznym, komfortowym i koniecznie z dobrą kuchnią. Dlatego w pakiecie oferujemy stałą opiekę naszego szefa kuchni nad restauracją franczyzobiorcy.
Gdzie chcecie się rozwijać? Ile Setek zmieści się na polskim rynku?
Polski rynek ma potencjał na otwarcie kilkunastu lokali Setka. Mają one powstawać w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Preferowana powierzchnia lokalu to 180-200 m2.
Ile trzeba zainwestować w Setkę?
Gdyby franczyzobiorca sam finansował inwestycję, wydałby grubo ponad pół miliona złotych netto. Ale uwzględniliśmy finansowanie zewnętrzne oraz wystaraliśmy się o dofinansowanie inwestycji ze strony dostawców. Przy zastosowaniu obu tych instrumentów wysokość inwestycji spada do kwoty ok. 325 tys. zł netto. Wówczas inwestycja ma szansę zwrócić się w niecałe dwa lata.
Rozmawiał Łukasz Michalak
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej