Urlopy bez przerwy
Pomimo zbliżającej się zimy właściciele biur podróży nie odpoczywają. Franczyzodawca Urlopy.pl otworzył właśnie kolejną placówkę.
Nowy, dziewiętnasty już oddział Urlopów. pl działa od kilku dni w Konstancinie-Jeziornej pod Warszawą. Otworzył go Krzysztof Małyska.
– Chyba w życiu każdego człowieka przychodzi moment, że chciałby robić coś według standardów, które sam wyznaje – mówi franczyzobiorca. – Jeśli chodzi o pracę w turystyce, miałem niewielkie doświadczenie. Kiedy więc zdecydowałem się na otwarcie biura podróży, zacząłem szukać sieci franczyzowej, z którą mógłbym współpracować. Na decyzji o wyborze Urlopów.pl mocno zaważyła uczciwość biznesowa, z jaką się tu spotkałem. Na swoje, czasem trudne pytania zawsze dostawałem jasne, precyzyjne odpowiedzi.
Starzy i nowi
Do sieci Urlopy.pl może się przyłączyć zarówno działające już biuro, jak i nowo otwierane. Funkcjonujące biura są zwolnione z opłaty wstępnej. Ich właściciele muszą tylko zainwestować w obrandowanie lokalu, co wiąże się z wydatkiem rzędu 3-5 tys. zł. Dla nowo postających placówek opłata wstępna wynosi 5 tys. zł.
– Na przygotowanie i wypromowanie biura podróży wydałem około 25 tys. zł – mówi Krzysztof Małyska. – Lokal, który z pomocą franczyzodawcy wybrałem, wymagał generalnego remontu, postawienia ścianek działowych. Kupowałem też cały sprzęt biurowy oraz meble, potrzebne do pracy.
Urlopy.pl stawiają na biura w centrach handlowych lub przy uczęszczanych ulicach. Wymagana powierzchnia lokalu to 25-50 m2. Niezbędna jest też witryna, na której będą wieszane wybrane oferty. Do tego komputer, drukarka, telefon z faxem, stałe łącze internetowe. Partnerzy przechodzą szkolenia m.in. w zakresie prowadzenia biura podróży, technik sprzedaży, systemów rezerwacyjnych, sprzedaży imprez turystycznych, biletów lotniczych, autokarowych, sprzedaży polis ubezpieczeniowych. Franczyzobiorca Urlopów.pl zarabia na prowizji od sprzedaży wycieczek. Co miesiąc 8 proc. z tej prowizji płaci franczyzodawcy, do tego dochodzi też 500 zł opłaty marketingowej.
Sezon ruszył
Czy jesień to dobry moment na otwarcie biura podróży? Tegoroczny sezon należy już do przeszłości, a następne wakacje za ponad pół roku.
– Dla mnie to świetny czas na to, by się szkolić, poznać oferty touroperatorów, dopracować wszystkie szczegóły – podkreśla Krzysztof Małyska. – Choć już teraz przychodzą do mnie klienci.
Jak mówi Tomasz Machnik, kierownik sieci biur Urlopy.pl, listopad to w tej branży początek kolejnego sezonu.
– Sprzedajemy już nie tylko ofertę zimową, ale ruszyła też przedsprzedaż przyszłorocznej oferty letniej – informuje Tomasz Machnik. – Już można powiedzieć, że Polacy nie zniechęcili się do wyjazdów. W porównaniu z listopadem ubiegłego roku nastąpił wzrost sprzedaży. Kolejne biura pod naszym szyldem są przygotowywane do otwarcia i w 2016 roku planujemy umocnienie naszej pozycji na rynku turystycznym. Wybieramy tylko tych franczyzobiorców, którzy mają realne szanse na utrzymanie się z prowadzonego biznesu.
Krzysztof Małyska daje sobie rok na rozkręcenie biznesu i zwrot kosztów z inwestycji.
– Na razie pracuję sam, ale po nowym roku planuję zatrudnić pracownika – zapowiada.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


