Wiedza w parze z doświadczeniem

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak Pani ocenia rozwój rynku spożywczego i branży „dom i ogród”?
Rynek spożywczy należy do najbardziej dynamicznych w Polsce. Mimo że przez ostatnią dekadę liczba niezależnych sklepów spadła o 30 proc., przybywa placówek zrzeszonych w sieciach. W ciągu ostatnich 10 lat zanotowały aż trzykrotny wzrost. Oznacza to, że duzi gracze zyskują coraz większą przewagę nad niezależnym handlem. Według prognoz, wartość rynku spożywczego osiągnie na koniec 2015 roku ok. 240 mld dol., czyli o mniej więcej 2,1 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Prawdopodobnie najbliższe lata będą równie dobre. Podobne prognozy dotyczą branży „dom i ogród”. Sektor zatacza coraz szersze kręgi, obejmując stopniowo mniejsze miejscowości. Nic dziwnego zresztą. Jest ich o wiele więcej, niż dużych miast. Ponadto cechuje je większy popyt ze względu na wciąż ograniczony dostęp do artykułów budowlanych, wyposażenia wnętrz i urządzania ogrodów. Jest więc nisza, którą chcemy wypełnić. Nie oznacza to, że duże miasta tracą na wartości. Mija właśnie 10 lat od boomu mieszkaniowego w Polsce. Ci, którzy kupili mieszkania przed laty, przymierzają się do ich remontu. Poza tym na rynku wciąż pojawiają się nowe mieszkania, co bezpośrednio przekłada się na wzrost obrotów w branży wyposażenia wnętrz i tworzy miejsce na nowe placówki.

Jak będzie wyglądać rozwój Grupy Muszkieterów w ciągu kolejnych lat?
Do końca 2020 roku zamierzamy otworzyć łącznie blisko 450  supermarketów – 270 pod szyldem Intermarché i ponad 170 Bricomarché.  

Wszystko brzmi bardzo optymistycznie. Czy rzeczywiście jest tak różowo?
Im więcej sklepów wielkopowierzchniowych, tym większe zapotrzebowanie na specjalistów, którzy będą nimi zarządzać. Co prawda „handel” to jeden z najpopularniejszych kierunków szkolnictwa wyższego. Niestety temat traktowany jest nazbyt ogólnie. Studia nie gwarantują wiedzy praktycznej, którą nabywa się dopiero na polu walki, czyli w pracy, już po odebraniu dyplomu. Tymczasem pierwsze kroki w biznesie przyszła kadra menedżerska powinna stawiać już w czasie studiów. Utrudnia to brak współpracy szkół, nawet tych o profilu gospodarczym, z biznesem. Na szczęście zaczyna się to powoli zmieniać. Zarówno uczelnie, jak i firmy  dostrzegają konieczność połączenia sił. Podjęliśmy już działania z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu i prowadzimy cykl otwartych wykładów „Nowoczesne metody zarządzania w handlu”.

Jaki zakres wiedzy obejmują wykłady?
Zajęcia prowadzą m.in. eksperci Grupy, przybliżając studentom takie zagadnienia jak e-commerce, logistyka, negocjacje, marketing, czy Public Relations. Wiedza obejmuje teorię i praktykę. Studenci mogą wziąć udział w płatnym stażu w centrali Grupy, w dowolnie wybranym przez siebie dziale. Bliska współpraca z biznesem to działania praktykowane przez najlepsze uniwersytety na świecie. Mam nadzieję, że dzięki tej rozpoczętej właśnie w Poznaniu młodzi ludzie będą lepiej przygotowani do swoich pierwszych zawodowych zadań. Chcemy by już na etapie studiów poznali zasady funkcjonowania rynku i potrafili odnaleźć się w biznesie.

Rozmawiała Magda Kurda

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €