Przemyślana współpraca
Anna Szul o inwestycji w DepilConcept myślała już trzy lata temu. Ale ówczesny boom na gabinety fotodepilacji odwiódł ją od tego pomysłu. Powróciła do niego dopiero w tym roku, gdy sytuacja w branży się zmieniła.
– Nie wyobrażam sobie innego biznesu niż we franczyzie – deklaruje Anna Szul, która otworzyła pierwszy gabinet DepilConcept w Radomiu. Prowadzi już dwie placówki sieci specjalizującej się w odchudzaniu. Jak sama przyznaje biznes idzie dobrze, ale możliwości dalszego rozwoju są ograniczone, stąd pomysł, aby otworzyć gabinet fotodepilacji.
– Szukałam pomysłu na biznes, który będzie związany z moimi zainteresowaniami, czyli zdrowiem i urodą. W grę wchodziły wyłącznie usługi specjalistyczne. O fotodepilacji myślałam już trzy lata temu, ale to był czas gdy podobne gabinety wyrastały jak grzyby po deszczu, dlatego wówczas nie zdecydowałam się na inwestycję. Teraz, gdy rynek się oczyścił, ponownie zainteresowałam się marką DepilConcept – wyjaśnia Anna Szul.
Frontem do klienta
Gabinet Anny Szul mieści się w ścisłym centrum Radomia przy głównym deptaku.
– Ruch jest tu bardzo duży, ale sporo też konkurencji, dlatego duży nacisk kładziemy na promocję gabinetu. Centrala zapewnia wsparcie marketingowe, ale sama również angażuję się w tym zakresie, przede wszystkim lokalnie – przyznaje Anna Szul.
Usługi fotodepilacji są dla wielu osób czymś nowym, dlatego głównym zadaniem franczyzobiorczyni jest uświadamianie klientów na czym polega metoda usuwania niepożądanego owłosienia za pomocą impulsów światła. Najlepsze do tego są bezpośrednie spotkania, np. podczas lokalnych eventów.
– To dobra okazja, aby przedstawić klientom naszą usługę. Niektórzy mają złe doświadczenia związane z depilacją laserową, więc wyjaśniamy na czym polega różnica i dlaczego zabiegi fotodepilacji są bezbolesne – mówi Anna Szul.
Dobry początek
Troska o klientów się opłaca. Radomski gabinet już w pierwszym miesiącu działalności okazał się rentowny. To jedno z założeń konceptu DepilConcept – jeśli franczyzobiorca przestrzega standardów i stosuje się do zaleceń centrali, biznes osiągnie rentowność już po pierwszych trzydziestu dniach funkcjonowania.
Anna Szul nie zdradza więcej finansowych szczegółów, ale jak twierdzi nie może narzekać. Podobnie jak blisko połowa franczyzobiorców sieci planuje otwierać kolejne gabinety.
– Salon działa od października. Daję sobie rok i wtedy podejmę decyzję co dalej, ale nie ukrywam, że chciałabym mieć trzy salony DepilConcept. Franczyzodawca gwarantuje mi wyłączność terytorialną, więc chciałabym wykorzystać tę przewagę.
Sieć DepilConcept liczy 25 salonów. W przyszłym roku właściciele licencji master na Polskę mają szansę przegonić pod względem liczby placówek Portugalię, skąd wywodzi się marka, a gdzie działa obecnie 35 lokali. Na liście planowych otwarć są nowe miasta, ale także te, w których działają już franczyzowe placówki, a ich właściciele mają apetyt na więcej.
Cenne relacje
Franczyzobiorczyni z Radomia dobrą passę sieci tłumaczy zaangażowaniem centrali w biznes oraz sprawdzonym know-how, które przekładają się na realną pomoc i sukces gabinetu.
– Już na dzień dobry mogłam liczyć na wsparcie. Franczyzodawca pomagał mi w wyborze lokalu, jego przygotowaniu i rekrutacji pracowników. Zapewnił szkolenia, które przeszła cała załoga, a w dniu otwarcia towarzyszył mi udzielając praktycznych rad, gdy w gabinecie pojawili się pierwsi klienci. Każdy problem, który zgłaszam centrali udaje się rozwiązać w zasadzie od ręki, co pozwala mi skoncentrować się na prowadzeniu biznesu.
Anna Szul wyznaje zasadę podziału kompetencji, dzięki temu może prowadzić więcej niż jedną placówkę. Franczyzobiorczyni zdecydowała się oddelegować część obowiązków innym pracownikom, a nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem powierzyła menedżerom.
– Staram się w firmie nie tylko zatrudniać pracowników, ale przede wszystkim budować zespół. To inwestycja, która się opłaca.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

