Kurs na zagranicę

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W 2015 roku Coccodrillo otworzyło w kraju 25 nowych salonów z produkowaną przez siebie odzieżą dziecięcą. W sumie ma ich 233, z czego 145 prowadzonych jest przez franczyzobiorców. Większość nowych placówek zlokalizowana jest przy handlowych ulicach dużych i średnich miast. Część mieści się w galeriach handlowych, np. w olsztyńskiej Aurze i Galerii Warmińskiej, w Zielonych Arkadach i Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy, w Galerii Rzeszów czy Galerii Łódzkiej.
– Duży udział franczyzobiorców w rozbudowie sieci salonów jest jednym z kluczowych punktów rozwoju marki Coccodrillo w Polsce i poza jej granicami – podkreśla Ewa Matuszak, dyrektor sprzedaży CDRL S.A., właściciela marki Coccodrillo. – Te proporcje będą się utrzymywać także w kolejnych latach. Firma z dużą starannością opracowała atrakcyjny system współpracy, który działa zachęcająco na potencjalnych partnerów. Wielu z nich decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego sklepu pod naszym szyldem.

Wyprawa w świat

Polska sieć salonów z logo Coccodrillo jest już bardzo gęsta i coraz trudniej znaleźć nową, atrakcyjną lokalizację.
– Nasza sieć jest bardzo rozbudowana w Polsce, w związku z tym możliwość podjęcia współpracy z nowymi partnerami jest ograniczona – przyznaje Ewa Matuszak.

Dlatego marka chce mocno postawić na rynki zagraniczne. Obecnie na terenie Unii Europejskiej działają już 133 salony z odzieżą Coccodrillo. Najwięcej, 42, w Rumunii, poza tym m.in. W Bułgarii, na Litwie, w Czechach, na Słowacji.
– W najbliższym czasie będziemy się szczególnie starać o umocnienie swojej pozycji na rynkach rumuńskim i czeskim – dodaje Ewa Matuszak. – W planach jest też uruchomienie łącznie 20 nowych punktów poza Unią Europejską. 13 z nich ma mieć charakter tradycyjnych sklepów działających pod szyldem marki, a pozostałe siedem planowane jest jako punkty typu shop in shop.

W tej chwili poza UE funkcjonuje już 30 samodzielnych salonów, w kolejnych 55 sklepach odzież Coccodrillo jest dostępna właśnie w punktach typu shop in shop (specjalnie wydzielona przestrzeń na terenie innego sklepu). Ubrania z metką polskiego producenta można kupić m.in. w Chinach, Egipcie, Brazylii.

Licencja bez opłat

Na salon z odzieżą dziecięcą potrzebny jest lokal wielkości 50-70 m2. Rozpoczęcie współpracy z Coccodrillo wiąże się z koniecznością wpłaty kaucji zwrotnej, która stanowi zabezpieczenie towaru, otrzymanego przez partnera w depozyt. Agent zobowiązany jest także kupić licencję na oprogramowanie, dostarczone przez franczyzodawcę. Dodatkowo do prowadzenia działalności niezbędny jest dostęp do internetu, komputer oraz drukarka fiskalna. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji, opiekun regionalny wspiera franczyzobiorcę podczas otwarcia sklepu i w trakcie prowadzenia działalności. Nie ma opłaty wstępnej, ani wpłat na fundusz marketingowy. Materiały promocyjne przekazywane są partnerom bezpłatnie. Franczyzobiorcy uczestniczą też we wszystkich akcjach promocyjnych, prowadzonych przez sieć. Zatowarowanie sklepu odbywa się na bieżąco, w miarę potrzeb.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €