Kurs na zagranicę

Coccodrillo kończy rok liczbą 233 salonów w całej Polsce. Teraz chce mocniej postawić na rynki zagraniczne.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
W 2015 roku Coccodrillo otworzyło w kraju 25 nowych salonów z produkowaną przez siebie odzieżą dziecięcą. W sumie ma ich 233, z czego 145 prowadzonych jest przez franczyzobiorców. Większość nowych placówek zlokalizowana jest przy handlowych ulicach dużych i średnich miast. Część mieści się w galeriach handlowych, np. w olsztyńskiej Aurze i Galerii Warmińskiej, w Zielonych Arkadach i Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy, w Galerii Rzeszów czy Galerii Łódzkiej.
– Duży udział franczyzobiorców w rozbudowie sieci salonów jest jednym z kluczowych punktów rozwoju marki Coccodrillo w Polsce i poza jej granicami – podkreśla Ewa Matuszak, dyrektor sprzedaży CDRL S.A., właściciela marki Coccodrillo. – Te proporcje będą się utrzymywać także w kolejnych latach. Firma z dużą starannością opracowała atrakcyjny system współpracy, który działa zachęcająco na potencjalnych partnerów. Wielu z nich decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego sklepu pod naszym szyldem.
Wyprawa w świat
Polska sieć salonów z logo Coccodrillo jest już bardzo gęsta i coraz trudniej znaleźć nową, atrakcyjną lokalizację.
– Nasza sieć jest bardzo rozbudowana w Polsce, w związku z tym możliwość podjęcia współpracy z nowymi partnerami jest ograniczona – przyznaje Ewa Matuszak.
Dlatego marka chce mocno postawić na rynki zagraniczne. Obecnie na terenie Unii Europejskiej działają już 133 salony z odzieżą Coccodrillo. Najwięcej, 42, w Rumunii, poza tym m.in. W Bułgarii, na Litwie, w Czechach, na Słowacji.
– W najbliższym czasie będziemy się szczególnie starać o umocnienie swojej pozycji na rynkach rumuńskim i czeskim – dodaje Ewa Matuszak. – W planach jest też uruchomienie łącznie 20 nowych punktów poza Unią Europejską. 13 z nich ma mieć charakter tradycyjnych sklepów działających pod szyldem marki, a pozostałe siedem planowane jest jako punkty typu shop in shop.
W tej chwili poza UE funkcjonuje już 30 samodzielnych salonów, w kolejnych 55 sklepach odzież Coccodrillo jest dostępna właśnie w punktach typu shop in shop (specjalnie wydzielona przestrzeń na terenie innego sklepu). Ubrania z metką polskiego producenta można kupić m.in. w Chinach, Egipcie, Brazylii.
Licencja bez opłat
Na salon z odzieżą dziecięcą potrzebny jest lokal wielkości 50-70 m2. Rozpoczęcie współpracy z Coccodrillo wiąże się z koniecznością wpłaty kaucji zwrotnej, która stanowi zabezpieczenie towaru, otrzymanego przez partnera w depozyt. Agent zobowiązany jest także kupić licencję na oprogramowanie, dostarczone przez franczyzodawcę. Dodatkowo do prowadzenia działalności niezbędny jest dostęp do internetu, komputer oraz drukarka fiskalna. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji, opiekun regionalny wspiera franczyzobiorcę podczas otwarcia sklepu i w trakcie prowadzenia działalności. Nie ma opłaty wstępnej, ani wpłat na fundusz marketingowy. Materiały promocyjne przekazywane są partnerom bezpłatnie. Franczyzobiorcy uczestniczą też we wszystkich akcjach promocyjnych, prowadzonych przez sieć. Zatowarowanie sklepu odbywa się na bieżąco, w miarę potrzeb.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...