Kurs na zagranicę
Coccodrillo kończy rok liczbą 233 salonów w całej Polsce. Teraz chce mocniej postawić na rynki zagraniczne.
W 2015 roku Coccodrillo otworzyło w kraju 25 nowych salonów z produkowaną przez siebie odzieżą dziecięcą. W sumie ma ich 233, z czego 145 prowadzonych jest przez franczyzobiorców. Większość nowych placówek zlokalizowana jest przy handlowych ulicach dużych i średnich miast. Część mieści się w galeriach handlowych, np. w olsztyńskiej Aurze i Galerii Warmińskiej, w Zielonych Arkadach i Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy, w Galerii Rzeszów czy Galerii Łódzkiej.
– Duży udział franczyzobiorców w rozbudowie sieci salonów jest jednym z kluczowych punktów rozwoju marki Coccodrillo w Polsce i poza jej granicami – podkreśla Ewa Matuszak, dyrektor sprzedaży CDRL S.A., właściciela marki Coccodrillo. – Te proporcje będą się utrzymywać także w kolejnych latach. Firma z dużą starannością opracowała atrakcyjny system współpracy, który działa zachęcająco na potencjalnych partnerów. Wielu z nich decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego sklepu pod naszym szyldem.
Wyprawa w świat
Polska sieć salonów z logo Coccodrillo jest już bardzo gęsta i coraz trudniej znaleźć nową, atrakcyjną lokalizację.
– Nasza sieć jest bardzo rozbudowana w Polsce, w związku z tym możliwość podjęcia współpracy z nowymi partnerami jest ograniczona – przyznaje Ewa Matuszak.
Dlatego marka chce mocno postawić na rynki zagraniczne. Obecnie na terenie Unii Europejskiej działają już 133 salony z odzieżą Coccodrillo. Najwięcej, 42, w Rumunii, poza tym m.in. W Bułgarii, na Litwie, w Czechach, na Słowacji.
– W najbliższym czasie będziemy się szczególnie starać o umocnienie swojej pozycji na rynkach rumuńskim i czeskim – dodaje Ewa Matuszak. – W planach jest też uruchomienie łącznie 20 nowych punktów poza Unią Europejską. 13 z nich ma mieć charakter tradycyjnych sklepów działających pod szyldem marki, a pozostałe siedem planowane jest jako punkty typu shop in shop.
W tej chwili poza UE funkcjonuje już 30 samodzielnych salonów, w kolejnych 55 sklepach odzież Coccodrillo jest dostępna właśnie w punktach typu shop in shop (specjalnie wydzielona przestrzeń na terenie innego sklepu). Ubrania z metką polskiego producenta można kupić m.in. w Chinach, Egipcie, Brazylii.
Licencja bez opłat
Na salon z odzieżą dziecięcą potrzebny jest lokal wielkości 50-70 m2. Rozpoczęcie współpracy z Coccodrillo wiąże się z koniecznością wpłaty kaucji zwrotnej, która stanowi zabezpieczenie towaru, otrzymanego przez partnera w depozyt. Agent zobowiązany jest także kupić licencję na oprogramowanie, dostarczone przez franczyzodawcę. Dodatkowo do prowadzenia działalności niezbędny jest dostęp do internetu, komputer oraz drukarka fiskalna. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji, opiekun regionalny wspiera franczyzobiorcę podczas otwarcia sklepu i w trakcie prowadzenia działalności. Nie ma opłaty wstępnej, ani wpłat na fundusz marketingowy. Materiały promocyjne przekazywane są partnerom bezpłatnie. Franczyzobiorcy uczestniczą też we wszystkich akcjach promocyjnych, prowadzonych przez sieć. Zatowarowanie sklepu odbywa się na bieżąco, w miarę potrzeb.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. dziecięce
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


