Carrefour idzie drogą Żabki
Francuska marka rozpoczyna rozwój sieci w modelu ajencyjnym. Do końca roku chce mieć 10 takich sklepów.
W ramach sieci Carrefour Polska, działa ponad 545 sklepów franczyzowych. Do tej pory większość z nich działała na licencji franczyzowej, ale teraz w strategii rozwoju sieci pojawił się nowy model – ajencyjny. Pierwszy sklep oparty na takich zasadach powstał w centrum Warszawy i działa pod szyldem Express convenience.
W modelu franczyzowym właściciel sklepu ponosił koszty związane z urządzeniem i wyposażeniem sklepu. Był też właścicielem towaru, ale jego zysk wynikał z marży uzyskiwanej na sprzedaży. W nowym modelu współpracy ajencyjnej to Carrefour jest głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Ajent nie ponosi żadnych kosztów inwestycji – jego głównym zadaniem jest prowadzenie sklepu zgodnie ze standardami firmy. Carrefour zapewnia system bonusowy oraz wsparcie doradców, a zarobek ajenta opiera się na prowizji od wartości sprzedanych towarów.
– Naszą ofertę kierujemy do wszystkich osób czujących w sobie żyłkę handlowca. Chcemy zaktywizować i zachęcić do działania mikroprzedsiębiorców, a także młode osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z biznesem – mówi Francois Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience Carrefour.
Carrefour ma w swoim portfelu marki różniące się pod względem formatu sklepu oraz modelu współpracy. Przedsiębiorca planujący otwarcie placówki handlowej może wybierać spośród trzech formatów: Express convenience, Express minimarket oraz Globi. Express convenience, oznaczone pomarańczowym logo, to samoobsługowe sklepy o powierzchni do 250 m2, w lokalizacjach typowo miejskich, o dużym natężeniu ruchu. Express minimarket (sklepy z zielonym logo) przeznaczone są dla lokali o powierzchni od 250 do 500 m2, a Globi to koncept dla właścicieli sklepów powyżej 500 m2, zarówno w miastach, jak i w mniejszych miejscowościach.
System ajencyjny to nowość w Carrefour, ale na rynku handlowym takie rozwiązanie jest dość popularne. Najbardziej znaną siecią wykorzystującą ajencję jest Żabka, również rozwijająca markę convenience. Z tego modelu czerpią też koncepty Freshmarket oraz Małpka Express.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


