Rok pod znakiem makaronu

Makarun Spaghetti and Salad zamyka rok z liczbą 12 lokali na koncie.
Najnowsze otwarcia lokali z włoskim jedzeniem podawanym "na szybko" odbyły się w Szczecinie. Tutaj od grudnia działają dwie spaghetterie.
– Nowy rok także zapowiada się bardzo obiecująco. Jeszcze w styczniu otwieramy dwa kolejne lokale: na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz dworcu kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu – zapowiada Marcin Szworak, franczyzodawca Makaruna. – Chcemy też ruszyć z naszą ofertą franczyzową za granicę.
Na początku września franczyzowy lokal z szyldem Makarun, Spaghetti and Salad otworzyła w Krakowie Agata Marciniak. Wcześniej pracowała w różnych branżach: w bankowości, w firmie reklamowej, ale marzenie o własnej firmie, i to gastronomicznej, od dawna chodziło jej po głowie.
– Makarun zwrócił moją uwagę, bo to fajny produkt, dobrze się sprzedaje, poza tym oferta franczyzowa jest bardzo atrakcyjna – mówi Agata Marciniak. – Obejrzałam lokal, spróbowałam potraw, porozmawiałam z franczyzodawcą i podjęłam decyzję.
Decyzja zapadła w marcu, a lokal przy ul. Wielopole ruszył we wrześniu.
– Pomoc franczyzodawcy była dla mnie ogromnym wsparciem, bo przecież nie miałam żadnego doświadczenia ani w prowadzeniu firmy, ani tym bardziej w prowadzeniu lokalu gastronomicznego – dodaje franczyzobiorczyni. – Bywały sytuacje stresujące, np. wówczas, gdy pojawiły się pogłoski, że budynek, w którym mieści się lokal, ma być wyburzony z powodu przebudowy drogi. Franczyzodawca pomógł mi wszystko sprawdzić, ustalić, jak to naprawdę wygląda.
Agata Marciniak założyła, że musi mieć zabezpieczenie finansowe na pierwsze trzy miesiące po otwarciu, zanim lokal zacznie na siebie zarabiać. Jak dziś mówi – miała rację. Choć klienci – m.in. studenci i pracownicy okolicznych biur – zaczęli odwiedzać tuż po otwarciu biznesu. Koszty utrzymania lokalu na pewno obniża fakt, że sama zajmuje się obsługa klientów, na zmianę z jedną pracownicą.
– To pozwala mi też od podszewki poznać tę pracę i przekonać się, co jest ważne, by biznes dobrze funkcjonował – podkreśla franczyzobiorczyni.
Na przygotowanie spaghetterii trzeba przeznaczyć od 10 do 35 tys. zł. Lokal powinien mieć minimum 15 m2 powierzchni. Franczyzobiorca zostaje przeszkolony do całościowego zarządzania swoją spaghetterią: od przygotowywania potraw przez rekrutację pracowników, aż po jakość obsługi klientów. Opłata wstępna wynosi 16 tys. zł (z możliwością rozbicia na raty). Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...