Magister we franczyzie

Piotr Ciężak o franczyzie napisał pracę magisterską. Teraz sam został franczyzobiorcą i prowadzi wyspę handlową Doctor Candy.
Słodycze sprzedawane jako remedium na różne „dolegliwości” to specjalność marki Doctor Candy. Pakowane w szklane słoiczki cukierki czy żelki opatrzone są dowcipnymi etykietami, np. lekarstwo na stres, na kompleksy, czy antidotum na uciążliwego szefa. Franczyzodawca Doctor Candy otwiera wyspy wyłączenie w centrach handlowych. Jeszcze w sierpniu funkcjonowały tylko dwa własne stoiska franczyzodawcy. Teraz koncept rozrósł się o pięć franczyzowych wysp handlowych, które znajdują się w Łodzi, Elblągu, Gdańsku, Katowicach i Zamościu.
Od teorii do praktyki
Stoisko Doctor Candy w Zamościu prowadzi Piotr Ciężak. Do tej pory franczyzę znał w teorii, i raczej od strony franczyzodawcy.
– Pisałem prace magisterską o franczyzie w branży modowej – opowiada. – Pracowałem też przez jakiś czas w firmie, która udzielała licencji franczyzowej. Zajmowałem się kontrolowaniem utrzymywania sieciowych standardów. Mam też doświadczenie jako handlowiec. Nigdy jednak nie prowadziłem własnego biznesu.
Przyszedł jednak taki moment, gdy Piotr Ciężak zdecydował, że pora zacząć pracować na własny rachunek. O wyspach Doctor Candy opowiedziała mu znajoma.
– Nie skusiła mnie miłość do słodyczy – śmieje się franczyzobiorca. – Oczywiście, spodobała mi się estetyka sprzedawanych produktów. Ale duże znaczenie miał przede wszystkim niewysoki koszt inwestycji i rozmowa z franczyzodawcą. Rozmawialiśmy o strategii marki, docelowych klientach, planowanych kosztach i przychodach, zasadach współpracy. Mogłem dowiedzieć się wszystkiego.
Franczyzodawca zaproponował panu Piotrowi lokalizację w centrum handlowym, pomagał też w negocjacjach wysokości czynszu.
Z wyspy i nie tylko
Inwestycja w wyspę Doctor Candy to 25 tys. zł. W tej kwocie zawiera się kompletne stoisko z niezbędnymi atestami, wyposażone w regały i potrzebny sprzęt elektroniczny, jak komputer, drukarka fiskalna czy drukarka do etykiet. Piotr Ciężak część inwestycji sfinansował dzięki pożyczce z funduszy unijnych.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty licencyjnej. Franczyzobiorca płaci miesięcznie 500 zł opłaty franczyzowej (kwotę można negocjować). Licencjodawca wymaga, aby na stoisku stale był towar o wartości przynajmniej 1,5 tys. zł. Ale sprzedaż wyspowa to nie wszystko.
– Nasza oferta obejmuje też wystawianie stoisk na różnego rodzaju eventach, przygotowywanie zamówień specjalnych, jak np. upominki dla gości weselnych czy personalizowane prezenty dla pracowników. Pod tym względem grudzień to dla bardzo dobry miesiąc – mówi Dorota Brzozowiec, właścicielka firmy Make Buisness, która jest licencjodawcą marki Doctor Candy. – Dopingujemy franczyzobiorców, aby budowali własne bazy takich klientów. Oczywiście sami też przekazujemy im nasze kontakty.
Piotr Ciężak na razie dopiero rozkręca biznes.
– Już jednak widzę, że koszty prowadzenia wyspy nie są wysokie, więc na pewno będę na nie zarabiał – dodaje. – Natomiast zwrotu z inwestycji spodziewam się po ośmiu, może dziesięciu miesiącach.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...