Capital Realty ma chrapkę na Europę

Litewska sieć biur nieruchomości chce zdobyć uznanie za granicą. Na razie poszuka franczyzobiorców w polskich miastach powyżej 200 tys. mieszkańców.
Marka Capital Realty powstała w 2013 roku. Jej matecznikiem jest Wilno, gdzie otwarto pierwsze biura nieruchomości sieci. Obecnie na Litwie działa ich 15. Teraz właściciel konceptu chce spróbować swoich sił na rynku europejskim, a w pierwszej kolejności będzie starał się zaistnieć nad Wisłą. Na celownik bierze miasta powyżej 200 tys. mieszkańców.
– Chcemy być pierwszą w branży globalną grupą z europejskimi korzeniami. Nasz rozwój charakteryzuje się tym, że nie zamierzamy sprzedawać licencji typu master ani podpisywać umów z wyłącznością na krajowy rynek. Zamierzamy natomiast współpracować bezpośrednio z każdym franczyzobiorcą. Każde biuro może liczyć na wsparcie z centrali – zapowiada Aistė Naujokaitytė, menedżer ds. rekrutacji franczyzowej Capital Realty.
Pakiet franczyzowy składa się z narzędzi sprzedażowych, które mają ułatwić franczyzobiorcom sprzedaż nieruchomości. Otrzymują oni sprawdzony model biznesowy, markę, szkolenia i wsparcie na początku oraz w trakcie prowadzenia firmy.
– Idealny kandydat na naszego franczyzobiorcę to przedsiębiorcza osoba z otwartą głową. Oczywiście najlepiej, gdyby miała doświadczenie w branży nieruchomości, przynajmniej dziesięcioletnie – mówi Aistė Naujokaitytė.
Inwestycja we własne biuro Capital Realty waha się między 10 a 35 tys. euro i zależy od zakresu prac remontowych w lokalu. Umowa franczyzowa podpisywana jest na pięć lat. Franczyzobiorca odprowadza do centrali miesięczną opłatę franczyzową w wysokości 20 euro, powiększoną o 5 proc. uzyskiwanych przychodów. Oprócz tego musi też ponieść koszty wynikające z rocznego planu marketingowego, ustalonego wspólnie z franczyzodawcą przy uwzględnieniu specyfiki lokalnego rynku.
– Inwestycja początkowa powinna zwrócić między 18 a 24 miesiącem prowadzenia działalności – szacuje Aistė Naujokaitytė.
Na polskim rynku pośrednictwa w nieruchomościach działaja 23 sieci franczyzowe. Wśród nich dominują koncepty o polskich korzeniach.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej