Restauracja w klimacie PRL-u

Na franczyzowy rynek weszła Setka Bar Polski Ludowej, która łączy zalety kilku konceptów gastronomicznych, w tym fast foodu, pijalni oraz restauracji premium.
Gastronomia to od lat najbardziej popularna franczyza usługowa. Według "Raportu o Franczyzie" firmy doradczej PROFIT system, na początku 2015 roku w Polsce działało blisko 170 systemów gastronomicznych, w ramach których funkcjonowało około 2700 restauracji, barów, pubów, fast-foodów, kawiarni i lodziarni. Na tym rynku pojawiło się również kilka konceptów stylistyką nawiązujących do PRLu. Najmłodszym z nich jest Setka Bar Polski Ludowej, franczyza, która sięga po rozwiązania spotykane w pijalniach wódki i piwa i restauracjach casual dining. Bar powstał w 2011 roku w okolicach wrocławskiego rynku i obecnie stanowi element kulinarnego krajobrazu miasta.
Lokal przyciąga klientów zarówno w ciągu dnia (śniadania i lunche), jak i wieczorem (przekąski + alkohole). Nowoczesny, choć utrzymany w stylistyce dawnego PRLu, serwuje lubiane przez klientów dania i szeroką ofertę alkoholi, w tym piwo z tanka – świeże, niepasteryzowane piwo dostarczane w chłodzonych cysternach. Jego przydatność do spożycia to jedynie czternaście dni, jest to więc trunek, który ma rację bytu w miejscach o dużych obrotach i wysokim spożyciu piwa.
– Od kilku lat obserwujemy systematyczny wzrost popularności piw z minibrowarów – mówi Marek Wąsik, prezes zarządu Setki Polskiej. Postanowiliśmy sięgnąć po ten alkohol. Dziś jesteśmy jedyną franczyzą oferującą piwo 14-dniowe z tanka.
Czas na franczyzę
W październiku Setka Bar Polski Ludowej zadebiutował na Targach Franczyza jako jeden z nowych konceptów gastronomicznych. Jak mówi Marek Wąsik, jego koncept spełnia wszystkie warunki, by rozwijać się przez franczyzę.
– Sprawdziłem ten biznes na sobie – mówi. – Prowadzę Setkę od pięciu lat, w tym czasie obsłużyliśmy blisko milion gości. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że jest to biznes dochodowy i policzony tak, by zarobiły obie strony. Jesteśmy też profesjonalnie przygotowani do rozwoju franczyzy, więc nasze know-how możemy już udostępniać franczyzobiorcom, by pod naszym okiem zrobili równie udany biznes – dodaje.
Zgodnie ze strategią firmy franczyzowe Setki mają powstawać w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Preferowana powierzchnia lokalu to 180-200 m2. Od przyszłych franczyzobiorców, poza posiadaniem kapitału na inwestycję, franczyzodawca oczekuje doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej i w zarządzaniu zespołem oraz zaangażowania.
Biznes z lewarem
Łączne wydatki na inwestycję w Setkę Bar Polski Ludowej opiewają na 615 tys. zł netto. Tyle musiałby wydać franczyzobiorca, gdyby finansował całą inwestycję samodzielnie. Jednak franczyzodawca liczył się z tym, że nie każdy inwestor będzie dysponować taką kwotą i uwzględnił w modelu finansowym finansowanie zewnętrzne oraz wystarał się o dofinansowanie inwestycji franczyzobiorcy ze strony dostawców. Niemal 1/3 kwoty inwestycji można więc sfinansować pięcioletnim leasingiem, który franczyzobiorca weźmie na zakup wyposażenia kuchni i baru. Inwestycję franczyzobiorcy obniża również pakiet bonusów, który partner Setki może otrzymać od franczyzodawcy. Łączna wysokość tego wsparcia sięga nawet 100 tys. zł. Przy zastosowaniu obu tych instrumentów wysokość inwestycji spada o niemal połowę do 325 tys. zł netto.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej