Stokrotki rosną cały rok

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wywodząca się z lubelskiej grupy Emperia sieć Stokrotka wchodzi w 2016 rok ze sporymi oczekiwaniami. Chce w ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy otworzyć 100 nowych sklepów. Apetyty rozbudził udany 2015 rok, w którym to sieć powiększyła się o 80 sklepów. Szczególnie dobry był grudzień, kiedy to właściciel Stokrotki pobił rekord otwarć zanotowanych jednego dnia. 17 grudnia zaczęły działać sklepy w Lublinie, Mrągowie, Łodzi, Radzyniu Podlaskim i Tczewie. Co ważne, otwarcia przekładają się na wyniki finansowe. W trzecim kwartale ubiegłego roku spółka zanotowała przychody w wysokości ponad 519 mln zł, czyli o ponad 7 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2014 roku. Narastająco za trzy kwartały przychody były wyższe o 2,45 proc., a zysk netto – o 113 proc.    

Obecnie w sieci działa 327 sklepów, a jej zasięg regionalny systematycznie się rozszerza. Jeszcze przed kilkoma laty Stokrotki widoczne były głównie w krajobrazie wschodnich województw (a szczególnie macierzystego lubelskiego). Dziś marka obecna jest w całym kraju.

Stokrotki otwierane są również przez franczyzobiorców. W ubiegłym roku powstały trzy takie sklepy. Aby przystąpić do sieci trzeba wnieść opłatę licencyjną na poziomie 2 tys. zł, a także co miesiąc przekazywać franczyzodawcy opłatę bieżącą w wysokości 0,2 proc. obrotu. Koszty związane z remontem i aranżacją sklepu ustalane są indywidualnie przy uwzględnieniu danej lokalizacji.

Franczyzobiorcy Stokrotki mogą na swoich półkach umieszczać produkty wybierane z liczącej ponad 12 tys. indeksów oferty asortymentowej (dla porównania – w dyskontach nie przekracza ona zwykle 1-2 tys. pozycji). W supermarketach Stokrotki nacisk położony jest na produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa oraz artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy Stokrotka, a także produkty należące do marki własnej.

Stokrotka powstała w 1994 roku w ramach grupy handlowej Emperia i jest spółką z polskim kapitałem. Pierwsza placówka tej sieci rozpoczęła działalność w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. W 2011 roku Emperia sprzedała hurtową część swojego biznesu (m.in. wraz z siecią Groszek) i od tamtej pory Stokrotka pozostaje jej jedyną marką detaliczną.  

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €