Stokrotki rosną cały rok
Lubelska marka handlowa ma za sobą owocny rok. Sieć powiększyła się o 80 supermarketów.
Wywodząca się z lubelskiej grupy Emperia sieć Stokrotka wchodzi w 2016 rok ze sporymi oczekiwaniami. Chce w ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy otworzyć 100 nowych sklepów. Apetyty rozbudził udany 2015 rok, w którym to sieć powiększyła się o 80 sklepów. Szczególnie dobry był grudzień, kiedy to właściciel Stokrotki pobił rekord otwarć zanotowanych jednego dnia. 17 grudnia zaczęły działać sklepy w Lublinie, Mrągowie, Łodzi, Radzyniu Podlaskim i Tczewie. Co ważne, otwarcia przekładają się na wyniki finansowe. W trzecim kwartale ubiegłego roku spółka zanotowała przychody w wysokości ponad 519 mln zł, czyli o ponad 7 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2014 roku. Narastająco za trzy kwartały przychody były wyższe o 2,45 proc., a zysk netto – o 113 proc.
Obecnie w sieci działa 327 sklepów, a jej zasięg regionalny systematycznie się rozszerza. Jeszcze przed kilkoma laty Stokrotki widoczne były głównie w krajobrazie wschodnich województw (a szczególnie macierzystego lubelskiego). Dziś marka obecna jest w całym kraju.
Stokrotki otwierane są również przez franczyzobiorców. W ubiegłym roku powstały trzy takie sklepy. Aby przystąpić do sieci trzeba wnieść opłatę licencyjną na poziomie 2 tys. zł, a także co miesiąc przekazywać franczyzodawcy opłatę bieżącą w wysokości 0,2 proc. obrotu. Koszty związane z remontem i aranżacją sklepu ustalane są indywidualnie przy uwzględnieniu danej lokalizacji.
Franczyzobiorcy Stokrotki mogą na swoich półkach umieszczać produkty wybierane z liczącej ponad 12 tys. indeksów oferty asortymentowej (dla porównania – w dyskontach nie przekracza ona zwykle 1-2 tys. pozycji). W supermarketach Stokrotki nacisk położony jest na produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa oraz artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy Stokrotka, a także produkty należące do marki własnej.
Stokrotka powstała w 1994 roku w ramach grupy handlowej Emperia i jest spółką z polskim kapitałem. Pierwsza placówka tej sieci rozpoczęła działalność w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. W 2011 roku Emperia sprzedała hurtową część swojego biznesu (m.in. wraz z siecią Groszek) i od tamtej pory Stokrotka pozostaje jej jedyną marką detaliczną.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


