Stokrotki rosną cały rok

Lubelska marka handlowa ma za sobą owocny rok. Sieć powiększyła się o 80 supermarketów.
Wywodząca się z lubelskiej grupy Emperia sieć Stokrotka wchodzi w 2016 rok ze sporymi oczekiwaniami. Chce w ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy otworzyć 100 nowych sklepów. Apetyty rozbudził udany 2015 rok, w którym to sieć powiększyła się o 80 sklepów. Szczególnie dobry był grudzień, kiedy to właściciel Stokrotki pobił rekord otwarć zanotowanych jednego dnia. 17 grudnia zaczęły działać sklepy w Lublinie, Mrągowie, Łodzi, Radzyniu Podlaskim i Tczewie. Co ważne, otwarcia przekładają się na wyniki finansowe. W trzecim kwartale ubiegłego roku spółka zanotowała przychody w wysokości ponad 519 mln zł, czyli o ponad 7 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2014 roku. Narastająco za trzy kwartały przychody były wyższe o 2,45 proc., a zysk netto – o 113 proc.
Obecnie w sieci działa 327 sklepów, a jej zasięg regionalny systematycznie się rozszerza. Jeszcze przed kilkoma laty Stokrotki widoczne były głównie w krajobrazie wschodnich województw (a szczególnie macierzystego lubelskiego). Dziś marka obecna jest w całym kraju.
Stokrotki otwierane są również przez franczyzobiorców. W ubiegłym roku powstały trzy takie sklepy. Aby przystąpić do sieci trzeba wnieść opłatę licencyjną na poziomie 2 tys. zł, a także co miesiąc przekazywać franczyzodawcy opłatę bieżącą w wysokości 0,2 proc. obrotu. Koszty związane z remontem i aranżacją sklepu ustalane są indywidualnie przy uwzględnieniu danej lokalizacji.
Franczyzobiorcy Stokrotki mogą na swoich półkach umieszczać produkty wybierane z liczącej ponad 12 tys. indeksów oferty asortymentowej (dla porównania – w dyskontach nie przekracza ona zwykle 1-2 tys. pozycji). W supermarketach Stokrotki nacisk położony jest na produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa oraz artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy Stokrotka, a także produkty należące do marki własnej.
Stokrotka powstała w 1994 roku w ramach grupy handlowej Emperia i jest spółką z polskim kapitałem. Pierwsza placówka tej sieci rozpoczęła działalność w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. W 2011 roku Emperia sprzedała hurtową część swojego biznesu (m.in. wraz z siecią Groszek) i od tamtej pory Stokrotka pozostaje jej jedyną marką detaliczną.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej