MZGZ ma parcie na szkło
Franczyzodawca odzieżowego MZGZ chce w 2016 roku otworzyć 50 nowych sklepów partnerskich. Pomoże mu kampania reklamowa w telewizji.
Sklepy francuskiego producenta odzieży MZGZ są znane w wielu krajach Europy – od Francji i Niemiec przez Czechy i Słowację po Ukrainę. W Polsce sieć partnerską MZGZ od 2010 roku rozwija firma EDGE Team. Obecnie koncept liczy ponad ok. 300 placówek, spośród których przeważającą większość stanowią punkty w sklepach multibrandowych. Motorem napędowym sieci są partnerzy, do franczyzodawcy należy tylko kilka sklepów. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o 29 punktów partnerskich i dwa własne. W 2016 ma przybyć ich jeszcze więcej.
– W 2016 planujemy uruchomienie 50 nowych punktów partnerskich. Otwarcia planowane są w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Szczególnie atrakcyjne lokalizacje to główne rynki miast, deptaki, a także galerie i pasaże handlowe – zapowiada Jarosław Misiurek, franczyzodawca marki MZGZ.
Pomóc w poszukiwaniu franczyzobiorców ma kampania reklamowa. W lutym wyemitowane zostanie ok. 800 spotów na 12 wiodących kanałach telewizyjnych. Kampania jest skierowana do klienta detalicznego, a franczyzodawca chce w ten sposób zwiększyć rozpoznawalność marki.
W przeciwieństwie do większości konceptów odzieżowych MZGZ nie korzysta z depozytowego modelu współpracy. Oznacza to, że franczyzobiorcy muszą kupić towar na własny rachunek. Mają jednak do dyspozycji wydłużony termin płatności – do końca sezonu, w którym została kupiona kolekcja.
– Dzięki temu partner może otworzyć sklep z mniejszym wkładem własnym. Ponadto na bieżąco monitorujemy sprzedaż i sugerujemy, jakie produkty warto zamawiać. Narzuty na ceny hurtowe mogą sięgać nawet 150 proc. Staramy się oferować wzornictwo wyprzedzające nadchodzące trendy i nigdy nie powtarzamy kolekcji – tłumaczy Jarosław Misiurek.
Na remont i zatowarowanie sklepu o powierzchni 60 m2 trzeba wydać ok. 50-70 tys. zł. Zwrotu z inwestycji można spodziewać się po 2-3 sezonach. Nieco mniejsze wydatki pociąga za sobą uruchomienie cornera MZGZ w sklepie multibrandowym. Jego zatowarowanie i przygotowanie wiąże się z kosztem ok. 30-40 tys. zł. Franczyzodawca nie pobiera opłat wstępnych ani miesięcznych. Partner może liczyć na pomoc przy wyborze lokalizacji i negocjacjach warunków najmu. Pracownicy sklepu są szkoleni przez franczyzodawcę w zakresie technik sprzedaży oraz asortymentu MZGZ, natomiast franczyzobiorca ponosi koszt obrandowania sklepu.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


